dimecres, 27 d’agost de 2014

Les exposicions itinerants celebrades sobre Carrosseries Caba de Sabadell: fotografies de carrosserirs d'autos, furgons i camions construïts per en Pere Caba i Bedós (VII).

Selecció d'algunes de les carrosseries per a camions i furgons produïdes a finals dels anys 1950 i en la dècada de 1960: 

a Furgons i Camions

L'any 1960, amb els efectes beneficiosos derivats del pla d'estabilització econòmic aprovat l'any anterior, representa l'acabament de la postguerra i l'encetament d'una nova etapa presidida per la millora econòmica del país, especialment en els territoris amb una forta implantació industrial -és el cas de Catalunya, País Valencià i Euskadi- i el despoblament de l'Espanya interior devers la capital de l'estat, Madrid, i les principals ciutats espanyoles on hi havia feina i condicions de vida més favorables.

Per a Carrosseries Caba són els anys de la construcció de caixes per a camions que treballaven per la indústria tèxtil. 

La primera caixa construïda l'any 1960 fou muntada damunt d'un camió Sava amb matrícula B-240011, propietat del senyor Joan Moix que treballava en el transport de la filatura de llana per SR Sanauja. Aquell any també produïren per Lanfil SA, propietat del senyor Peig, una caixa per un camió Ebro amb matrícula B-237758. I per Transports Cunillé construïren una caixa de fusta per transports generals que carrossà un camió Sava amb matrícula B-239924. També carrossaren un camió Robur Garant que tenia la matrícula B-135XXX, de la casa Giralt i Companyia, amb una caixa de fusta.  

L'Ebro B45 de Lanfil SA de Sabadell:

furgo2

L'any 1961 també fou d'un gran rendiment. Per Fabril Comadran SA construïren una caixa per un camió Commer: 

furgo1

I per un camió Sava de l'empresa tèxtil Salvó i Cia construïren una caixa pel transport de tints i acabats. 

L'any 1962 el senyor Vicenç Carbó els hi encarregà una caixa de fusta per transportar peix i marisc, la qual fou muntada en un camionet Peugeot amb matrícula BI-16937. Aquell mateix any carrossaren un Pegaso 1060 de l'empresa de materials de construcció Casablancas: li construïren una caixa. I pel senyor Pere Romeu reconstruïren un cotxe amb matrícula B-41653.

El camionet Peugeot del senyor Carbó:

Furgons 5

El 1963 produïren una caixa de fusta per un Land Rover de Transports F. Corbalan que disposava de la matrícula B-278398. Per un Ebro B45 de Transports Cunillé, que tenia la matrícula B-276166, construïren una caixa de fusta per transports generals. Per un altre Ebro B45 de l'empresa Soler Torrella construïren una caixa de planxa pel transport de producte tèxtil; llur matrícula era B-229974. I per un altre Ebro B45 de l'empresa de filatures de Sabadell Joan Prats i Aymerich construïren una caixa tancada de planxa per transportar productes tèxtils:

furgo10

L'any 1964 Carrosseries Caba construí les següents carrosseries: en un xassís d'un Citroen Rosalia matriculat els anys 1930, que disposava de la matrícula B-50837, construïren per encàrrec del senyor Ramon Torreguitart que distribuïa l'anís El Ciervo, una cabina ornamentada d'una gran bellesa més la caixa botellera. El cérvol que coronava la caixa també era de planxa:

furgo 6

Per l'empresa sabadellenca de tints i aprests Enric Casanovas i Argelaguet SA construïren una caixa metàl·lica tancada per carrossar un Ebro B45:

Furgons 3

També produïren tres caixes més; l'una de fusta per transports generals per carrossar un camió Avia amb matrícula B-253729 que pertanyia al senyor F. Corbalan, un transportista de Sabadell; una caixa metàl·lica tancada fou muntada damunt d'un camió Avia de l'empresa Soler Torrella que tenia la matrícula B-272989. I una caixa metàl·lica per un Ebro B45 de l'empresa Estruch Textil SA de Sabadell:

furgo12

El 1964, un any d'una gran càrrega de treball, també construïren quatre carrosseries més. Una caixa botellera per un camió Ebro de la casa Cura que distribuïa les gasoses Pulcra. Per la Tintoreria Castelló de Sabadell, una caixa metàl·lica tancada damunt d'un camió Sava amb matrícula B-306152. Per un camió Ebro amb matrícula B-300811 de Tallers Alfaro de Santa Perpètua de Moguda una caixa de fusta pel transport de maquinària. I per Figuerola, Alsina i Gubern, una empresa de tints, una caixa metàl·lica per carrossar un camió Ebro amb matrícula B-314510.

El camió Sava de Tintoreria Castelló amb la seva caixa metàl·lica tancada d'una gran bellesa i refinament: 

Furgons 11

L'any 1965 construïren per un camió Sava de l'empresa de tints i aprests Enrique Casanovas i Argelaguet SA una caixa metàl·lica tancada. Per un furgó Mercedes Benz de la tintoreria Vilaró amb matrícula B-356372 fabricaren una caixa metàl·lica:

Furgons 9

Furgons 8

Aquell any també executaren la caixa metàl·lica per un camió Sava de l'empresa tèxtil Pedro Raventós SA de Sabadell, que tintava les peces tèxtils, i una caixa de fusta per un camió Avia de Transports F. Corbalan, amb la matrícula B-459306 i que feia transports generals.

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari