Minerales y Productos Derivados SA (MINERSA), empresa domiciliada a Bilbao propietat de la família Lipperheide que explotava les mines d'Osor, a la comarca de La Selva, d'on n'extreia zenc i feldspat, importà uns quants camions estrangers a través del port de Bilbao per transportar el mineral al port de Sant Feliu de Guíxols i exportar-lo.
Al cap d'uns anys, i atès que l'activitat del transport constituïa un maldecap per MINERSA, vengueren els camions i la feina del transport a uns emprenedors de la comarca de La Selva. Un dels camions de la casa, un Bussing importat d'Alemanya que donà poc resultat, el comprà el senyor Pere Pons i Parramon:
Aquest camió el senyor Pons el vengué a en Josep Cullell, en Ribes com li deien, un transportista nascut a Osor que residia a Bescanó. El senyor Cullell, que volia la feina del transport de minerals de les mines d'Osor a Sant Feliu de Guíxols, desballestà el Bussing i comprà un Pegaso 140 per traginar el feldspat i el zenc.
La societat constituïda pels senyors Pere Pons i Parramon i Antoni Coll i Vilaró, un transportista que anava a bosc, adquirí a Minersa un International que muntava un motor dièsel Henschel alemany. El senyor Pons coneixia bé el camió perquè l'havia reparat:
Els senyors Pons i Vilaró compraren a MINERSA dos camions més, en aquest cas, importats de la Gran Bretanya. Eren dos Maudslay amb motor dièsel Aclo, d'un gran rendiment i fiabilitat. El primer Maudslay, importat pel port de Bilbao, tenia una configuració de dos eixos davanters direccionals i disposava de la matrícula BI-16188:
L'altre Maudslay que compraren a Minersa, amb matrícula GI-8011, disposava de doble eix posterior i carregava catorze tones. El senyor Pons no conserva pas cap fotografia d'aquest camió.
Gràcies a les gestions d'en Miquel Patinyo i per gentilesa del senyor Isidre Font i Corominas, alcalde d'Osor, disposem del retrat d'un altre Maudslay de dos eixos davanters direccionals que MINERSA vengué a Joaquim Soley i Bosch, nascut a Anglès i que exercia de cap de transports de l'empresa. L'interès que sentia envers la mecànica impulsà el senyor Joaquim Soley a fundar conjuntament amb el senyor Pere Pons el Garatge Central, a Anglès, que mantenia i reparava els camions de Minersa i d'altres transportistes de la comarca.
El Maudslay que el senyor Joaquim Soley i Bosch adquirí a MINERSA, retratat en un poble de la Costa Brava, segurament que S'Agaró o Sant Feliu de Guíxols, el dia 18 de juliol, dia festiu i que era permès de transportar persones a les caixes de camions per aprofitar aquell dia d'estiu d'una gran significació en la dictadura del general Franco:
Agraïm al senyor Isidre Font i Corominas el retrat d'aquest Maudslay que permet d'ampliar la informació sobre els camions que treballaren a les mines d'Osor, activitat en la qual hi participaren molts transportistes gironins.
Aquest camió el senyor Pons el vengué a en Josep Cullell, en Ribes com li deien, un transportista nascut a Osor que residia a Bescanó. El senyor Cullell, que volia la feina del transport de minerals de les mines d'Osor a Sant Feliu de Guíxols, desballestà el Bussing i comprà un Pegaso 140 per traginar el feldspat i el zenc.
La societat constituïda pels senyors Pere Pons i Parramon i Antoni Coll i Vilaró, un transportista que anava a bosc, adquirí a Minersa un International que muntava un motor dièsel Henschel alemany. El senyor Pons coneixia bé el camió perquè l'havia reparat:
Els senyors Pons i Vilaró compraren a MINERSA dos camions més, en aquest cas, importats de la Gran Bretanya. Eren dos Maudslay amb motor dièsel Aclo, d'un gran rendiment i fiabilitat. El primer Maudslay, importat pel port de Bilbao, tenia una configuració de dos eixos davanters direccionals i disposava de la matrícula BI-16188:
L'altre Maudslay que compraren a Minersa, amb matrícula GI-8011, disposava de doble eix posterior i carregava catorze tones. El senyor Pons no conserva pas cap fotografia d'aquest camió.
Gràcies a les gestions d'en Miquel Patinyo i per gentilesa del senyor Isidre Font i Corominas, alcalde d'Osor, disposem del retrat d'un altre Maudslay de dos eixos davanters direccionals que MINERSA vengué a Joaquim Soley i Bosch, nascut a Anglès i que exercia de cap de transports de l'empresa. L'interès que sentia envers la mecànica impulsà el senyor Joaquim Soley a fundar conjuntament amb el senyor Pere Pons el Garatge Central, a Anglès, que mantenia i reparava els camions de Minersa i d'altres transportistes de la comarca.
El Maudslay que el senyor Joaquim Soley i Bosch adquirí a MINERSA, retratat en un poble de la Costa Brava, segurament que S'Agaró o Sant Feliu de Guíxols, el dia 18 de juliol, dia festiu i que era permès de transportar persones a les caixes de camions per aprofitar aquell dia d'estiu d'una gran significació en la dictadura del general Franco:
Agraïm al senyor Isidre Font i Corominas el retrat d'aquest Maudslay que permet d'ampliar la informació sobre els camions que treballaren a les mines d'Osor, activitat en la qual hi participaren molts transportistes gironins.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada