L'any 1935 en Salvador Caba carrossà un autobús Ford pel senyor Miquel Martí, feina que inclogué llur interior i els seients entapissats. Aquest autobús destinat al servei de lloguer i discrecional tenia la matrícula B-51911. També aquell any construí una carrosseria d'autobús per la companyia La Vallesana SA, que fou muntada damunt d'un xassís Ford.
L'any 1936 hi ha constància de la producció de dues carrosseries d'òmnibus. La primera per un xassís Krupp proveït de la matrícula B-61836 que era propietat del senyor Miquel Martí, de Sabadell. La segona carrosseria fou muntada damunt d'un xassís Ford equipat amb un motor de benzina de vuit cilindres, un conegut motor de la casa nord-americana, propietat de La Vallesana SA. Aquest autocar, que tenia la matrícula B-62368, prestà servei a la línia regular de Barcelona a Castellar del Vallès.
L'esclat de la Guerra Civil Espanyola el juliol de 1936 comportà el cessament de la producció de carrosseries per la família Caba. En Salvador Caba i llur fill Pere hagueren de treballar en el camp d'aviació de Sabadell mentre hi hagué el conflicte armat.
En la dècada dels anys 1940 amb molta intensitat i menys en la dècada
posterior, la feina principal dels senyors Caba, pare i fill, com també
de la resta de carrossers del país, fou la transformació i
reconstrucció de vehicles. L'any 1939 en Pere, el fill del Salvador Caba, fundador de l'empresa, s'incorporà plenament al taller familiar de carrosseries de Sabadell.
L'inventari exposat en aquests articles comprèn únicament la construcció de carrosseries noves per òmnibus, camions i furgons, prescindint de les transformacions i reconstruccions de carrosseries que feren aquells anys.
L'inventari exposat en aquests articles comprèn únicament la construcció de carrosseries noves per òmnibus, camions i furgons, prescindint de les transformacions i reconstruccions de carrosseries que feren aquells anys.
La primera carrosseria construïda després de la guerra fou una caixa amb la seva vela per un camió Ford dotat d'un motor de benzina de vuit cilindres pel transport de productes tèxtils de l'empresa Joan Gorina Romeu i fills.
L'any 1940 els senyors Caba construïren la cabina i la caixa proveïda de tendal per un camió Dodge Brothers de l'empresa tèxtil Successors de Valentí Gorina.
L'any 1941 produïren la cabina i la caixa amb vela d'un altre camió Dodge Brothers propietat de l'empresa Estruch, del ram tèxtil, i que tenia la matrícula B-69122.
No hi ha constància de la construcció l'any 1942 de cap carrosseria nova. La feina principal que atenyeren fou la reconstrucció de vehicles.
L'any 1943 construïren la carrosseria per un auto Fiat Hispania del germans Escapa. I aquell mateix any modificaren la carrosseria per un auto Mercedes Benz amb matrícula B-69693, propietat del senyor Llambes.
El darrer òmnibus carrossat per en Salvador Caba l'any 1936, un Krupp propietat del senyor Miquel Martí de Sabadell, tenia la matrícula B-61836. El primer vehicle carrossat en els anys 1940 del qual en sabem la matrícula fou un camió Dodge Brothers de l'empresa Estruch (B-69122). En el termini de cinc anys, des del 1936 fins el 1941, Barcelona, que era la província més rica d'Espanya i més industrialitzada, es matricularen uns vuit mil vehicles aproximadament. Aquesta dada palesa la devastació que la guerra causà al país si hom la compara amb les matriculacions de vehicles produïts a la província de Barcelona en la dècada de 1930 i fins el juliol de 1936.
El darrer òmnibus carrossat per en Salvador Caba l'any 1936, un Krupp propietat del senyor Miquel Martí de Sabadell, tenia la matrícula B-61836. El primer vehicle carrossat en els anys 1940 del qual en sabem la matrícula fou un camió Dodge Brothers de l'empresa Estruch (B-69122). En el termini de cinc anys, des del 1936 fins el 1941, Barcelona, que era la província més rica d'Espanya i més industrialitzada, es matricularen uns vuit mil vehicles aproximadament. Aquesta dada palesa la devastació que la guerra causà al país si hom la compara amb les matriculacions de vehicles produïts a la província de Barcelona en la dècada de 1930 i fins el juliol de 1936.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada