L'octubre del 1946, l'empresa Carrosseries Vert de Torroella de Montgrí va participar a la Fira Provincial de Mostres de Girona amb un estand on hi exposava una tartana i un petit auto amb la carrosseria de fusta.
Eren els anys més durs i difícils de la postguerra, amb el país completament arruïnat, isolat i empobrit. Després de la guerra civil, l'absència de vehicles i carburant va provocar el retorn de l'ús de carros i tartanes. Es reculava trenta anys enrere. Conseqüències d'una guerra fratricida.
Eren els anys més durs i difícils de la postguerra, amb el país completament arruïnat, isolat i empobrit. Després de la guerra civil, l'absència de vehicles i carburant va provocar el retorn de l'ús de carros i tartanes. Es reculava trenta anys enrere. Conseqüències d'una guerra fratricida.
Fotografia de l'estand de Carrosseries Vert a la Fira provincial de mostres de Girona la tardor de 1946:
En aquells anys, els de la immediata postguerra, Carrosseries Vert va fabricar diverses carrosseries d'autos. Antics cotxes se'ls hi construïa i muntava una carrosseria de fusta, semblantment als autos nord-americans d'aquells anys, popularment conegudes com "rubies". S'havia de refer el magre i malmès parc de vehicles d'aquells anys, els de la supervivència, la repressió, la por, la fam i les malalties.
Tres carrosseries de fusta construïdes al taller d'en Josep Vert de Torroella de Montgrí muntades sobre tres cotxes:
Als anys 1940, de pobresa i
privacions, imperava el disseny nord-americà, clarament perceptible en
aquest cotxe. Carrosseria original d'aquest auto abans de ser
transformat per en Josep Vert:
Aquest auto, matriculat a Sevilla, un cop transformat per en Josep Vert. Conservava poques coses original de quan fou matriculat per primer cop. Els vehicles aquells anys es reconstruïen completament, fins al darrer cargol:
Una altre carrosseria de fusta muntada sobre un auto fabricada per Carrosseries Vert a Torroella de Montgrí, amb l'estil dels autos nord-americans d'aleshores:
La necessitat de vehicles comercials, furgonetes, furgons i camions als anys 1940 era palesa. Les requisicions de vehicles arran de la guerra civil i les destruccions als fronts de batalla van provocar que n'hi hagués molts pocs i no es podés pas atende llur demanda. La solució va ser la transformació d'autos per l'ús de furgonetes i vehicles comercials, una activitat principal dels carrossers catalans d'aquells anys.
Dues transformacions de cotxes a furgons tancats realitzades a can Vert de Torroella de Montgrí:
Dues transformacions de cotxes a furgons tancats realitzades a can Vert de Torroella de Montgrí:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada