Continuem amb les fotografies de l'exposició sobre les cabines avançades dels camions Hispano Suiza 66G i Pegaso, organitzada per l'Associació d'Estudis Històrics d'Automoció (AEHA), al centre cívic de la Sagrera de Barcelona.
Any 1942. Motor de benzina HS 66G, especialment dissenyat i construït per aquest nou model:
Any 1944. Fotografia de les proves per carretera del camió Hispano Suiza 66G, amb la nova cabina avançada, a l'Alto del León, a Guadarrama. Davant de la cabina, d'esquerra a dreta, els senyors Melchor Comella, provador de Barcelona, San José, provador de Madrid, Caneparo, cap de projectes de Barcelona, i Pujol, encarregat de proves de Barcelona:
A les proves per carretera del camió HS 66G, concretament als pendents del Alto del León, el provador Sr. Comella, al costat de la porta, comenta les impressions amb els senyors Falletti, San José i Caneparo:
Any 1944. Fira de València. Presentació del camió HS 66G. També es mostrava el sistema d'extracció del motor, senzill i pràctic, i una informació completa sobre els materials usats en llur construcció, de procedència i fabricació espanyola:
Any 1944. Un dels primers camions HS 66G, ben carregat, conduït per un dels clients de confiança de la casa, fotografiat quan informava del seu rendiment i comportament als responsables de la Hispano Suiza:
Any 1945. Estand de la Hispano Suiza a la Fira de mostres de Barcelona. Entre els productes exposats, hi havia un camió HS 66G, retratat de front, amb la cabina avançada:
Any 1946. Un dels últims estands de l'empresa HISPANO SUIZA amb els productes que fabricava i exposava: la presentació del nou camió HS 66D, equipat amb motor dièsel, i de l'autocar 66G:
Any 1946. Nou camió HS 66D, amb cabina avançada més grossa que el seu antecessor, el camió HS66G. També disposava de nombroses millores i reforçaments. Havien transcorregut 10 anys d'ençà que la HISPANO SUIZA havia construït el darrer motor dièsel amb llicència Ganz.
Després de nombrosos assajos i proves, a finals del 1944, la HISPANO SUIZA disposava d'un nou motor dièsel de gran rendiment, conegut com HS66D. Era un motor de sis cilindres en línia, de 8.550 cm3 que rendia 128 CV a 2.000 rpm:
Després de nombrosos assajos i proves, a finals del 1944, la HISPANO SUIZA disposava d'un nou motor dièsel de gran rendiment, conegut com HS66D. Era un motor de sis cilindres en línia, de 8.550 cm3 que rendia 128 CV a 2.000 rpm:
Any 1946. Per causa de la venda forçosa -expropiació encoberta- de la HISPANO SUIZA al INSTITUT NACIONAL D'INDÚSTRIA (INI), tots els actius de la HISPANO SUIZA -la fàbrica de la Sagrera, personal, maquinària i utillatges, patents i llicències, peces i material, vehicles acabats i a mig construir- van ser traspassats a l'EMPRESA NACIONAL D'AUTOCAMIONS SA (ENASA).
Els primers temps, ENASA va continuar la fabricació del camió 66G, que havia dissenyat i fabricat la HISPANO SUIZA, com aquest camió del retrat. Després comercialitzaria llurs camions amb la marca Pegaso:
Els primers temps, ENASA va continuar la fabricació del camió 66G, que havia dissenyat i fabricat la HISPANO SUIZA, com aquest camió del retrat. Després comercialitzaria llurs camions amb la marca Pegaso:
Continuarà.