En Joan Ribes Garcia, en Llango per motiu, treballà en el transport de bestiar. En la segona meitat de la dècada de 1960 comprà un camió Avia 9000 carrossat amb una gàbia. Llur matrícula fou L-47098. Transportava vedells vius i caixes de fruita collides als camps del Segrià cap a Mercabarna, el gran mercat central de la ciutat de Barcelona on operen els majoristes. També treballava en les fires de mercats i el transport de curta i mitja distància. Només tingué aquest camió. Abandonà el transport de bestiar i treballà pel senyor Josep Maria Sisó, en Quica per motiu.
El senyor Joan Ribes:
El senyor Ribes, dins la cabina del seu camió Avia 900, amb el seu fill Joan Ribes Companys recolzat al para-xocs:
En Josep Maria Sisó Pons, en Marcelino per motiu, fou un conegut transportista d'Alcarràs. Començà l'activitat de transportista en els anys 1950. Fou el transportista que tingué més camions d'Alcarràs. El primer camió que posseí fou un Henschel que, al cap d'un temps, conduí un seu veí que era pagès, en Joan García, de cal Joan Gran.
El segon camió fou un un Pegaso Z-206 amb matrícula T-17230 que muntava una caixa de fusta amb alces per traginar tota mena de mercaderies. Amb aquest Pegaso transportava majorment farina de peix, una mercaderia que pudia molt.
El tercer camió que tingué fou un Pegaso 1060 amb un eix posterior de la marca Axemad, fabricat a Pamplona. Després comprà successivament tres camions Barreiros. El primer fou un Barreiros 2626 comprat de segona mà a Saragossa; llur matrícula era Z-A. El següent fou un un Barreiros 4238. Finalment estrenà nova la primera tractora Dodge que es va vendre a Catalunya, amb la cabina de color beix i que lluïa la marca Barreiros; després li fou substituïda la marca Barreiros per Dodge. Els tres camions Barreiros eren carrossats amb una caixa amb basculant per traginar cereals. S'especialitzà en el transport de cereals a Saragossa i al port de Tarragona.
Home d'una gran empenta, l'empresa de transports que fundà el senyor Sisó no tingué pas continuïtat. Des dels anys 1950 fins a les darreries de la dècada de 1980, quan plegà, tingué sis camions amb distints xofers llogats.
El primer Pegaso que tingué el senyor Sisó, un Z-206 matriculat a Tarragona, ben carregat de sacs, fotografiat en un carrer d'Alcarràs. A l'esquerra, un Pegaso Comet i, al fons, el Nazar A del senyor Hilari Badia:
El segon camió fou un un Pegaso Z-206 amb matrícula T-17230 que muntava una caixa de fusta amb alces per traginar tota mena de mercaderies. Amb aquest Pegaso transportava majorment farina de peix, una mercaderia que pudia molt.
El tercer camió que tingué fou un Pegaso 1060 amb un eix posterior de la marca Axemad, fabricat a Pamplona. Després comprà successivament tres camions Barreiros. El primer fou un Barreiros 2626 comprat de segona mà a Saragossa; llur matrícula era Z-A. El següent fou un un Barreiros 4238. Finalment estrenà nova la primera tractora Dodge que es va vendre a Catalunya, amb la cabina de color beix i que lluïa la marca Barreiros; després li fou substituïda la marca Barreiros per Dodge. Els tres camions Barreiros eren carrossats amb una caixa amb basculant per traginar cereals. S'especialitzà en el transport de cereals a Saragossa i al port de Tarragona.
Home d'una gran empenta, l'empresa de transports que fundà el senyor Sisó no tingué pas continuïtat. Des dels anys 1950 fins a les darreries de la dècada de 1980, quan plegà, tingué sis camions amb distints xofers llogats.
El primer Pegaso que tingué el senyor Sisó, un Z-206 matriculat a Tarragona, ben carregat de sacs, fotografiat en un carrer d'Alcarràs. A l'esquerra, un Pegaso Comet i, al fons, el Nazar A del senyor Hilari Badia:
El senyor Josep Maria Sisó Pons:
En la relació de transportistes d'Alcarràs cal consignar en Ramon Codina Caberol, que acompanyava el seu pare Ramon Codina Roig, que fou el recader del poble. Proveït amb un vell camió Chevrolet que muntava una caixa de fusta per transports general, emprengué, a principis dels anys 1950, el servei d'ordinari d'Alcarràs a Lleida uns quants cops al dia, en funció de les necessitats dels veïns del poble. Una feina que podia fer amb el Chevrolet atès els pocs quilòmetres que hi ha entre les dues poblacions. La recollida i el repartiment dels paquets confiats la féu el senyor Codina amb l'ajut del seu pare Ramon Codina Roig.
El Chevrolet del senyor Ramon Codina, amb una caixa de fusta amb marquesina per portar la paqueteria, i equipat amb un motor dièsel de la casa Barreiros. Al davant del camió hi són retratats el senyor Conrado Camí, un altre transportista d'Alcarràs, i la seva muller, veïns del senyor Codina:
Enric Ibars i Roigé, per motiu Calores, començà l'activitat del transport de bestiar viu a principis dels anys 1970. Traginaven principalment porcs criats i engreixats a les granges de la comarca del Segrià amb destí a la fàbrica que Mabresa (Matadero General Frigorífico de Abrera SA), empresa
del grup Agrolimen SA i productora de les salsitxes Purlom, tenia a
Abrera, comarca del Baix Llobregat. Al cap d'uns anys treballà per la fàbrica que l'empresa càrnia Oscar Mayer tenia al polígon industrial Malpica de Saragossa. Tingué tres camions Pegaso que estrenà nous: un Pegaso 1080, un Pegaso Bocanegra de quatre eixos i un Troner també amb quatre eixos. Cessà l'activitat del transport a mitjan dels anys 1990.
Pegaso Bocanegra de quatre eixos, carrossat amb una gàbia de transport de bestiar, que tingué el senyor Ibars:
El Sr. Enric Ibars:
Francisco Charles Companys, de cal Pubilla, tinngué d'ençà dels anys 1960 uns quants camions que muntaven unes caixes de fusta per transportar els farratges que compraven i venien per la seva condició de tractants. Els camions els conduí un xofer professional, en Juanito Mallada.
El primer camió que tingué la família Charles fou un Henschel. Després arribà el primer Pegaso, un Pegaso Z-207 Barajas carrossat amb una bella caixa de fusta i marquesina, i matrícula L-16714:
Al cap de poc temps estrenaren un Pegaso de xassís llarg de tres eixos i deu rodes, vehicle derivat dels acords comercials subscrits entre ENASA i Leyland en els anys 1960. Muntava un motor de cent seixanta-cinc cavalls de potència i un pes total de vint-i-quatre mil quilos. Aquest camió, pintat de color blanc amb ratlles grises, vermelles i verdes, feia molt de goig. Amb el seu xassís llarg, ben estibat de farratge, causava admiració. La matrícula era L-28309. Amb el seu xassís llarg, ben estibat de farratge, causava admiració. Cada any el pintava per portar-lo sempre impecable.
Al cap de poc temps estrenaren un Pegaso de xassís llarg de tres eixos i deu rodes, vehicle derivat dels acords comercials subscrits entre ENASA i Leyland en els anys 1960. Muntava un motor de cent seixanta-cinc cavalls de potència i un pes total de vint-i-quatre mil quilos. Aquest camió, pintat de color blanc amb ratlles grises, vermelles i verdes, feia molt de goig. Amb el seu xassís llarg, ben estibat de farratge, causava admiració. La matrícula era L-28309. Amb el seu xassís llarg, ben estibat de farratge, causava admiració. Cada any el pintava per portar-lo sempre impecable.
El Sr. Francisco Charles Companys:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada