La Nacional 340 és la carretera d'aquesta categoria més llarga de tot l'Estat espanyol. S'inicia a Cadis i acaba a Barcelona travessant 4 províncies andaluses, la regió de Múrcia, el País Valencià i Tarragona fins a arribar a la ciutat de Barcelona. Malgrat que és la carretera que connecta l'eix mediterrani, en nombrosos trams encara discorre per dins del nucli urbà de viles i pobles, circumstància que provoca col·lapses circulatoris i una alta accidentalitat.
Gràcies a l'amic Jordi Núñez, de la vila de l'Arboç, disposem d'unes fotografies de les obres de millora de la carretera nacional 340 en el tram del nucli urbà d'aquesta vila, datades l'any 1966. Aquestes fotografies foren preses pel senyor Julià Suau, fotògraf professional ja jubilat que va enregistrar amb llur càmera des dels anys quaranta fins avui dia, tant la vida social d'aquest poble -festes, aplecs, balls de sardanes o el mercat setmanal- com altres esdeveniments ja fos la nevada del Nadal de l'any 1962 o inauguracions diverses.
Fotografia de la carretera Nacional 340 just abans de l'inici de les obres de millora executades. A la dreta hi ha el bar Topolino, tancat ja fa molts anys, molt concorregut per la gent de l'Arboç atès el seu excel·lent emplaçament, ideal per a distreure's amb la circulació de vehicles per aquesta carretera:
En aquesta fotografia hi ha un excavadora carregant terra a un Pegaso Z-207 i a un Barreiros Saeta, mentre els vilatans baden:
Aquesta fotografia es veu el tram de la Nacional 340 dins del nucli urbà de l'Arboç, des de l'entrada oest del poble:
Gràcies a l'amic Jordi Núñez, de la vila de l'Arboç, disposem d'unes fotografies de les obres de millora de la carretera nacional 340 en el tram del nucli urbà d'aquesta vila, datades l'any 1966. Aquestes fotografies foren preses pel senyor Julià Suau, fotògraf professional ja jubilat que va enregistrar amb llur càmera des dels anys quaranta fins avui dia, tant la vida social d'aquest poble -festes, aplecs, balls de sardanes o el mercat setmanal- com altres esdeveniments ja fos la nevada del Nadal de l'any 1962 o inauguracions diverses.
Fotografia de la carretera Nacional 340 just abans de l'inici de les obres de millora executades. A la dreta hi ha el bar Topolino, tancat ja fa molts anys, molt concorregut per la gent de l'Arboç atès el seu excel·lent emplaçament, ideal per a distreure's amb la circulació de vehicles per aquesta carretera:
En aquesta fotografia hi ha un excavadora carregant terra a un Pegaso Z-207 i a un Barreiros Saeta, mentre els vilatans baden:
Aquesta fotografia es veu el tram de la Nacional 340 dins del nucli urbà de l'Arboç, des de l'entrada oest del poble:
Aquesta altra fotografia es veuen les activitats quotidianes dels vilatans enmig de l'execució de les obres:
En aquesta darrera fotografia hi ha diverses màquines i camions treballant en les obres de millora de la Nacional 340 dins del tram urbà de l'Arboç; al fons hi ha una furgoneta DKW.
Excavadora carregant la terra del rebaixament de la calçada de la Nacional 340 al bolquet d'un camió Sava-Austin. Al fons hi ha dos camions Ebro B i C:
Si avui dia es circula per aquest tram de la Nacional 340, solament ha canviat les façanes de les cases; les antigues cases del poble han estat enderrocades donant lloc a edificis moderns amb més plantes edificades. També es va executar dues rotondes a l'entrada est i oest d'aquesta carretera.
Transcorregut gairebé quaranta anys de l'execució d'aquestes obres, una de les carreteres més importants de l'Estat espanyol i que connecta tot l'eix mediterrani, encara té trams que discorre per dins dels pobles talment com ja succeïa a començaments del segle XX.
Indubtablement, les inversions en infraestructures a l'Estat espanyol mai ha atès criteris econòmics -vertebrant les zones amb més dinamisme industrial i creixement- sinó estrictament polítics. Durant aquests anys que Espanya ha estat receptora dels fons de cohesió procedents de la Unió Europa, s'hauria d'haver executat com una prioritat absoluta la transformació de la Nacional 340 en una autovia des de Cadis fins a Barcelona.
En aquesta darrera fotografia hi ha diverses màquines i camions treballant en les obres de millora de la Nacional 340 dins del tram urbà de l'Arboç; al fons hi ha una furgoneta DKW.
Excavadora carregant la terra del rebaixament de la calçada de la Nacional 340 al bolquet d'un camió Sava-Austin. Al fons hi ha dos camions Ebro B i C:
Si avui dia es circula per aquest tram de la Nacional 340, solament ha canviat les façanes de les cases; les antigues cases del poble han estat enderrocades donant lloc a edificis moderns amb més plantes edificades. També es va executar dues rotondes a l'entrada est i oest d'aquesta carretera.
Transcorregut gairebé quaranta anys de l'execució d'aquestes obres, una de les carreteres més importants de l'Estat espanyol i que connecta tot l'eix mediterrani, encara té trams que discorre per dins dels pobles talment com ja succeïa a començaments del segle XX.
Indubtablement, les inversions en infraestructures a l'Estat espanyol mai ha atès criteris econòmics -vertebrant les zones amb més dinamisme industrial i creixement- sinó estrictament polítics. Durant aquests anys que Espanya ha estat receptora dels fons de cohesió procedents de la Unió Europa, s'hauria d'haver executat com una prioritat absoluta la transformació de la Nacional 340 en una autovia des de Cadis fins a Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada