En Miquel Patinyo ens ha trames unes fotografies d'en Josep Calvet d'uns camions del càmping Can Martí, de Tossa de Mar, un meravellós poble de la Costa Brava que ha esdevingut un famós i concorregut centre turístic.
El primer camió del càmping Can Martí és un Pegaso 1065 "Europa" que havia estat de l'empresa TRANSPORTS I EXCAVACIONS BALMAÑA SL, també de Tossa de Mar. Inicialment muntava un bolquet fabricat pel carrosser Fluvià, de Girona. Era usat també per a servir aigua amb una cisterna instal·lada sobre el bolquet.
Un cop adquirit pel càmping Can Martí, aquest Pegaso 1065 li fou muntat una escala per a l'ús intern de les instal·lacions d'aquest equipament.
El segon camió d'aquest càmping és el germà petit de l'anterior, un Pegaso Comet equipat amb una cisterna. Havia pertangut a l'empresa HINIASA, acrònim de Hija y Nietos de Agustí Adrià SA, una empresa familiar fundada a la ciutat de Girona en la dècada dels anys 1940 dedicada a la distribució de petroli i fuel.
HINIASA era prou coneguda a Girona i d'altres pobles del voltant en la distribució del gasoli C durant els anys de monopoli de CAMPSA. L'any 1988 CAMPSA va adquirir HINIASA, els actius de la qual pertanyen actualment de REPSOL.
HINIASA era prou coneguda a Girona i d'altres pobles del voltant en la distribució del gasoli C durant els anys de monopoli de CAMPSA. L'any 1988 CAMPSA va adquirir HINIASA, els actius de la qual pertanyen actualment de REPSOL.
Aquest Pegaso Comet fou comprat pel càmping Can Martí com a vehicle de suport als bombers en la lluita contra el foc. La cisterna té capacitat per a dotze mil litres d'aigua.
El darrer vehicle és una tractora Mack nord-americana, 6 x 4, també comprada de segona mà. L'estètica i disseny d'aquesta tractora, molt allunyada dels cànons europeus, crec que dóna un resultat dubtós. És mastodòntica, exagerada i desproporcionada.
Volem agrair als senyors Josep Calvet i Miquel Patinyo aquestes fotogràfies d'aquests camions clàssics que encara treballen en aquest càmping. Sobre els Pegasos, no hi ha cap dubte que són dos dels millors models fabricats per la marca del cavall alat i que van gaudir d'una extraordinària acceptació pels transportistes d'aleshores.
I encara estan en servei aquests vehicles?
ResponEliminaToni: els dos Pegasos sí són en servei. De l'altre camió, no ho se pas.
ResponElimina