divendres, 31 d’octubre del 2014

Catàleg dels primers camions Iveco que vengué Autoremolcs Girona SA.

Un dels catàlegs conservats pel senyor Joan Brugués més interessants, en la nostra opinió, correspon als primers Iveco comercialitzats sota la marca Pegaso. Els radiadors de les furgonetes i camions lleugers Iveco hi figurava incrustat el símbol del cavall encerclat. Aquests catàlegs els distribuí Autoremolcs Girona SA, el concessionari oficial Pegaso a Girona, cap a l'any 1993. 

La compra de ENASA-Pegaso per Fiat-Iveco l'any 1993 suposava la tornada del grup industrial transalpí d'automoció a Espanya després de la fugida cames ajudeu-me de Seat. La venda de Seat al grup Volkswagen, que aleshores disputava amb el constructor torinès el domini del mercat europeu, enutjà profundament els capitostos italians atès l'avantatge que pel grup VW-Audi suposava disposar de la xarxa de concessionaris i tallers que Seat tenia escampada arreu d'Espanya.

Els responsables de Fiat no volien repetir el mateix error. Un cop fracassada la venda de ENASA als alemanys, els italians, sempre hàbils i oportunistes, tornaven a Espanya amb la compra de Pegaso, la seva quota de mercat, el prestigi de la marca i la xarxa de concessionaris i assistència tècnica. A més, l'adquiriren per un preu molt raonable.  

Aquest catàleg reflecteix el desembarcament de Iveco a Pegaso. Durant un temps coexistiren vehicles de les dues cases: les furgonetes i camions lleugers, un mercat tradicionalment desatès per ENASA, era fornit per models de Iveco i la gamma de camions mitjos i pesats, que coincidí amb la substitució per Iveco de la veterana gamma Z, fou coberta un poc temps amb el Pegaso Troner i Mider. 

Els primers Iveco comercialitzats amb el cavall alat que identifica la marca Pegaso foren els distints models que comprenia la gamma Eurocargo:

IMG_2261

El catàleg publicitari d'Autoremolcs Girona SA ressaltava el reconeixement i prestigi que Pegaso tenia entre els transportistes del país enfront de Iveco que era un nouvingut:

IMG_2262

Una fotografia del catàleg que il·lustrava el servei post venda i d'assistència tècnica que prestava Autoremolcs Girona SA: reparar camions avariats a la carretera; en aquest cas, un Pegaso 1183:

IMG_2263


IMG_2264

IMG_2265

IMG_2266

Instal·lacions d'Autoremolcs Girona SA a l'antiga carretera nacional II, actualment avinguda de França, al seu pas per Sarrià de Ter:

IMG_2268

En la foto precedent hi ha un garbuix de vehicles de la marca Pegaso. Una furgoneta Pegaso Ekus d'assistència tècnica, que substituïa els camions i furgonetes heretats de Sava, model desenvolupat pel fabricant germànic Man i comercialitzat per Pegaso a través dels acords de col·laboració celebrats entre ambdues empreses; les furgonetes Iveco Daily, els camions petits i lleugers Iveco Eurocargo, els camions i tractores Pegaso Troner i uns autocars carrossats. 

La mateixa fotografia del camió Iveco Eurcargo de la portada del catàleg i que expressa la conformitat que Iveco-Pegaso era la millor marca. Potser caldria afegir-hi que amb permís dels alemanys i suecs:

IMG_2269

Serveis que oferia Autoremolcs Girona SA l'any 1993:

IMG_2270

Dues fotografies exposades anteriorment:

IMG_2271

IMG_2272

IMG_2273

Tres clients d'Autoremolcs Girona SA que confiaren en vehicles Iveco-Pegaso: el senyor Francesc Bru d'Euro Moble, el senyor Max Marcó dels hipermercats Maxim i el senyor Josep Busquets de Frit Ravich SL:

IMG_2274

IMG_2275

IMG_2276

Agraïm al senyor Joan Brugués aquest catàleg que reflecteix el desembarcament esglaonat de Iveco a Espanya amb la compra de ENASA-Pegaso. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada