Aceros San Martin, empresa de gran volum i de vida efímera, produïa motors d’explosió de diferent mena (benzina i dièsel) i potència. Aquests motors, fabricat i provats en la fàbrica, es muntaven sobre xassissos de vehicles d’altres marques. Un cop superats els controls i verificacions que eren sotmesos a la fàbrica, anaven a provar-los a la carretera del Tibidabo, l'actual avinguda del doctor Andreu, on hi circulava el tramvia. Visió general de la secció de motors de Aceros San Martin:
Un motor Hispano Suiza de 40 HP a la fàbrica Aceros San Martin:
Acabament del desmuntatge d'un camió Hispano Suiza dins una de les naus de Aceros San Martin:
En Georges i el seu fill Lluís, amb d'altres treballadors de la fàbrica, anaven sovint, enfilats als camions, a les proves dels motors que es feien a la carretera del Tibidabo, via ferrada on hi transitava el tramvia. Per arribar fins aquesta carretera havien de travessar tota la ciutat i les antigues viles limítrofs, agregades a Barcelona de feina pocs anys. Sant Gervasi de Cassoles, aleshores un barri tranquil, era ple de camps i cases d'estiueig. L’habitatge familiar estava dins la mateixa fàbrica. El senyor Auroux, a l'esquerra, amb bigoti, assegut damunt d'un camió Hispano Suiza que era provat:
En Lluís Auroux Sala, amb un companys del seu pare, assegut en un camió Hispano Suiza, provat en la carretera del Tibidabo:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada