TER TRANS SL és una empresa els orígens de la qual es remunten a la dècada de 1960, quan en Mariano Patiño va començar de transportista amb un antic 3HC, procedent de la guerra civil, i refet completament: la cabina havia estat reconstruïda i eixamplada, el motor canviat per un Barreiros dièsel, i la resta d'elements mecànic com la transmissió o caixa de canvis, de procedència diversa. Aquest vehicle aviat el va vendre degut als problemes que sovint patia.
En Mariano Patinyo va adquirir l'any 1967 un Pegaso Comet nou, el qual va carrossar amb un bolquet; amb aquest camió, d'una gran qualitat i fiabilitat, va treballar-hi força anys. El seu fill Miquel ha continuat la tradició iniciada pel seu pare Mariano, amb l'empresa TER-TRANS SL, de Vilanna (Girona), la qual es dedica a tres activitats principals:
1. L'execució d'obra pública per a municipis i Diputacions, principalment de Girona, participant en les licitacions i subhastes que es realitzen.
2 Les obres i serveis per a d'altres empreses constructores privades com excavacions, buidatges, etc.
3. Finalment, el tractament, rentat i classificació d'àrids a la pedrera de Can Thos, al municipi de Massanes (Girona).
3. Finalment, el tractament, rentat i classificació d'àrids a la pedrera de Can Thos, al municipi de Massanes (Girona).
Per a l'execució d'aquestes tasques, TER-TRANS SL confia en maquines i vehicles d'acreditada fiabilitat com són els camions Mercedes Benz i excavadores CATERPILLAR.
Camió bolquet Mercedes Benz fotografiat a la pedrera de Massanes, un dels millors vehicles per a treballs d'obra civil per la seva qualitat, i que és molt demandat per a països en vies de desenvolupament.
Mercedes Benz Atego treballant l'agost del 2008 a Blanes (Girona):
Mercedes Benz fotografiat el juliol del 2008 a un polígon industrial de Girona:
Camions Mercedes Benz que formen part de la flota de l'empresa TER-TRANS SL aparcat a les naus de Vilanna:
Mercedes Benz Atego treballant l'agost del 2008 a Blanes (Girona):
Mercedes Benz fotografiat el juliol del 2008 a un polígon industrial de Girona:
Camions Mercedes Benz que formen part de la flota de l'empresa TER-TRANS SL aparcat a les naus de Vilanna:
Tractora Mercedes Benz amb banyera fotografiada també a la pedrera de Massanes:
Mercedes Benz fotografiat a Blanes (Girona):
Malgrat que Catalunya durant aquests darrers anys ha necessitat de molt àrid per a atendre la demanda procedent de l'obra pública i dels promotors privats, la implantació de pedreres com la de TER-TRANS SL a Massanes és escassa. Aquest fet ha obligat a importar part de l'àrid de l'estranger.
Els costos d'inversió que una activitat d'aquesta mena exigeix, la rendibilitat a llarg termini, els coneixements específics, i els problemes, entrebancs i lentitud administrativa de les Administracions competents per a autoritzar-ne l'obertura i funcionament, han determinat que algunes pedreres a Catalunya no hagin tingut continuïtat havent hagut de tancar. Una de les excepcions ha estat precisament TER-TRANS SL.
La qualitat de servei que ofereix TER-TRANS SL i el prestigi que gaudeix en el sector, constitueixen la millor garantia per a encarar els propers anys
Al amigo Miquel le va la ingeniería alemana. Preciosos ¿verdad Xavi 8-P ?
ResponEliminaSe me olvidaba...Ese 2625 erá un clásico en el futuro...
ResponEliminaEdu:
ResponEliminael amigo Miquel valora mucho la calidad de las máquinas con las que trabaja. Mercedes Benz para camiones y Caterpillar para maquinaria de obras públicas. A la larga, estoy convencido que es la mejor inversión.
Comparto tu opinión respecto que el 2625 será un clásico, si no lo es ya actualmente.