Ahir, divendres, a l'entrada de Ripoll procedent de Vic, davant per davant de l'hotel La Solana del Ter, ens trobàrem dos senyors que arrencaven en vell camió Ebro C350. Aquest camió, acompanyat d'un Seat 1430, ha estat una colla d'anys tancat en un garatge a Campdevànol. Finalment ha sortit del seu amagatall i és exposat al costat d'un vell Seat 600 en un solar al peu de la carretera C-17.
Un Seat 600, que estigué molts anys tancat en una masia de Les Lloses, comprat per un ferroveller de Ripoll, s'exposa al costat del camió Ebro C350. Una imatge que en evoca la segona meitat dels anys 1960:
Veure per primer cop el camió Ebro C350, que sabíem que hi era però no l'havien vist mai, constituïa un bon auguri que l'encontre que ha tingut lloc avui dissabte al pla de Lleida organitzat eficaçment per en Claudi i l'Eduard Herguido seria un èxit absolut. Així ha sigut.
Aquest matí, alçats del llit ben aviat, hem fet via per l'eix transversal fins a Nou Diesel SL, el concessionari oficial de la casa Iveco a Mollerussa. Un concessionari que disposa al polígon industrial de Vila-Sana d'una nau equipada amb unes instal·lacions molt modernes i un personal altament qualificat.
A aquest encontre hi han acudit uns quants afeccionats de pertot. De Girona, Tarragona i Reus, Sabadell, Barcelona, Badalona, Ivars d'Urgell, Lleida, Burgos, Saragossa, Alcarràs i La Pobla de Segur. Atès que la sortida fou convocada els primers dies de juny, no comptaven pas de trobar-nos amb la onada de calor que abrusava l'aire. Un aire africà que enerva. Les comoditats de la vida moderna i tota mena d'atencions a càrrec dels amfitrions de la trobada, en Claudi i l'Eduard Herguido, han fet més passadores les activitats i visites programades.
Unes quantes tractores Iveco aparcades al pati de Nou Diesel SL, la nau de la qual afronten amb la carretera nacional II:
A les deu en punt del matí, que era l'hora convinguda que donava inici a la trobada de Lleida, els senyors Ceballos, pare i fill, han fet acte de presència amb dos camions d'època: un Pegaso 1061 que comprà l'any 1970 un transportista autònom de Lleida, el senyor Miró, que treballava per l'empresa cervesera San Miguel, i un camió Avia equipat amb un bolquet que en Toni Ceballos comprà a Madrid.
Els lleidatans que tenen l'afecció als camions, i n'hi ha una bona colla, recorden el Pegaso 1061 pintat amb una combinació de blanc i verd, els colors que identifiquen la cervesa San Miguel. El conduïa el senyor Miró i arrossegava un remolc carregat de caixes de cerveses. Transitava a una velocitat irrisòria per les carreteres de la demarcació de Lleida. Darrere seu es formava sovint una cua considerable de vehicles.
Alguns dels afeccionats que s'han aplegat avui a Lleida gaudint dels dos camions clàssics que han portat en Toni i son pare:
Aquest concessionari acull un Pegaso Z-207 Barajas, de la primera sèrie, restaurat pel senyor Argelich. Aquest camió, segons manifestà el senyor Argelich en un encontre anterior, quan l'estaven restaurant, el comprà a un ferroveller d'Igualada. Malgrat que feia molts anys que era parat, amb una bateria nova i carburant, el motor arrencà i tingué prou força per enfilar-se a la góndola que el transportà i diposità a Mollerussa:
En Pere Liu, que remenà molts Pegasos Barajas, acompanyat del senyor Joan Brugués, observant la disposició de les peces mecàniques que munta:
Placa reblada a la part interior de la porta del conductor amb la relació de marxes i velocitats adients:
Placa amb les dades del primer amo del camió, el municipi i província on residia i la matrícula assignada: el senyor Orestes Morante i Millán, del municipi de Huescar, a la província de Granada. La matrícula del Pegaso Z-207 és GR-9569, ço és, de l'any 1957:
Com redimonis un Pegaso Z-207, un camió més aviat conflictiu i problemàtic, matriculat a Granada l'any 1957, espetegà en un
desballestament d'Igualada. Segurament que aquest fet té poca
rellevància. El que és important és que dipositat en un desballestament fou comprat, restaurat i
preservat pel senyor Argelich.
Solament tenim constància, a Catalunya, d'aquest Pegaso Barajas. A la comarca de La Noguera, la família titular de la línia regular de Balaguer a Menàrguens tingué tancat molts anys en un garatge un autobús Pegaso Monotral Barajas que fa pocs anys vengué a uns importants col·leccionistes d'Alacant, els quals l'han restaurat amb una gran pulcritud.
Solament tenim constància, a Catalunya, d'aquest Pegaso Barajas. A la comarca de La Noguera, la família titular de la línia regular de Balaguer a Menàrguens tingué tancat molts anys en un garatge un autobús Pegaso Monotral Barajas que fa pocs anys vengué a uns importants col·leccionistes d'Alacant, els quals l'han restaurat amb una gran pulcritud.
Visitat el Barajas, hem marxat cap a Alcarràs per gaudir de la segona activitat programada. Gaudir del Barreiros Super Azor que en Claudi i l'Eduard Herguido han restaurat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada