divendres, 25 de setembre del 2015

Manual d'instruccions i manteniment del Sinca 1000 i catàleg de l'autocar Barreiros 5300.

Per participar en el gran pastís que fou el creixement del parc de vehicles a Espanya d'ençà de la dècada de 1960 impulsat per la demanda d'automòbils per la classe mitjana i treballadora del país sorgida amb la bonança econòmica que aleshores es produí, l'Eduardo Barreiros fabricà el Simca 1000, un vehicle que s'ajustava perfectament a les necessitats i desitjos dels conductors. Foren també els anys que proliferaren les autoescoles. Hi hagué un gavadal incessant de nous conductors que, en possessió del permís de conduir, signaren les lletres de canvi requerides per comprar i disposar del seu primer automòbil i fer la sortida els diumenges i dies festius acompanyats de la família. És la imatge d'una família entaforada dins un popular i modest Seat 600, amb la baca atapeïda d'embalums, circulant per l'autovia de Castelldefels per passar el dia a la platja.  

La concepció del Simca 1000, d'una extrema senzillesa i ben pràctica, era idèntica a la de la resta de cotxes populars que aleshores es comercialitzaren. Una motor de poc cubicatge ubicat a la part posterior, una carrosseria de quatre portes amb molts elements comuns que en simplificava llur construcció i n'abaratia el cost de fabricació.

El senyor Joan Brugués, que en tingué un en els anys 1960, amb el qual  feien els sortides familiars els dies festius, conserva el manual d'instruccions per la utilització i manteniment del Simca 1000:

IMG_5113

IMG_5114

Carrosseria funcional i eficaç de procedència francesa i produïda a Villaverde sota llicència:

IMG_5115

Espai on era gravat el número de bastidor del vehicle i del motor:

IMG_5116

Recomanació del fabricant que sempre s'usessin recanvis originals:

IMG_5117

Posició del motor en la part posterior del vehicle:

IMG_5118

Seients que muntaven el Simca 1000, en les dues versions, sense cap concessió al luxe i a la comoditat:

IMG_5119

Lloc de conducció del Simca 1000, modern i ben acabat atenent als paràmetres estètics i les modes en voga aquells anys:

IMG_5120

IMG_5121

IMG_5122

I de l'abundant documentació que posseeix el senyor Brugués també hem seleccionat el catàleg de l'autobús Barreiros 5300. Per poc que hom s'hi fixi, era la mateixa carrosseria de l'autobús Barreiros A131 posada al dia. Els canvis afectaven al davant, amb uns llums i un radiador més modern, en consonància amb la nova gamma de camions comercialitzada a finals dels anys 1960, el robust i valent Barreiros Ye-ye, de cabina de color taronja:

IMG_5058

L'interior de l'autobús incorporava millores significatives respecte del model precedent: 

IMG_5059

IMG_5060

IMG_5061

Característiques principals del vehicle:

IMG_5062

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada