En una crònica anterior exposarem que el pare del senyor Esbri comprà cap a l'any 1960 al concessionari oficial de la capital de la província, Castelló de la Plana, un Barreiros Azor equipat amb un motor de cent quinze cavalls de potència. Fou carrossat amb una caixa de fusta, que disposava d'un petit habitacle amb un jaç pel conductor, construïda pel carrosser Colom de Castelló.
El Barreiros Azor, que feia transports arreu d'Espanya i també el sud de França carregat de caixes de fruites i verdures -les taronges valencianes eren molt apreciades en tots els països de l'Europa Occidental- fou conduït pel senyor Esbri. Arran del seu decés l'any 1977, el seu fill Antonio decidí de tancar el camió en un garatge al centre del poble de Benicarló, on resideix la família. El camió estigué tancat en aquell garatge trenta-cinc anys.
Cap a l'any 2012 l'Ajuntament emprengué una nova urbanització del carrer on hi ha l'accés i sortida del garatge. L'execució de les obres d'urbanització impedia que el camió podés sortir del garatge. Aquest fet fou la causa per la qual el senyor Esbri hagué de treure el Barreiros del seu pare del garatge on havia romàs trenta-cinc anys.
L'operació de treure un camió tancat més de trenta-cinc d'un garatge no fou pas una empresa fàcil. Calgué preparar-lo. Conduït pel senyor Esbri, que l'havia portat i el coneixia, el tragueren a poc a poc del garatge arrossegat per un toro. El carrer fou tallat a la circulació rodada de vehicles. Amb perícia, paciència i unes quantes maniobres, el Barreiros fou encarat al carrer.
Fotografies que conserva el senyor Antonio Esbri, al volant del Barreiros, de les maniobres executades per tal de treure'l del garatge ajudat per un toro:
Fotografies que conserva el senyor Antonio Esbri, al volant del Barreiros, de les maniobres executades per tal de treure'l del garatge ajudat per un toro:
Al fons de la foto, el toro que arrossegava el Barreiros per la part posterior envoltat dels operaris que també executaren el treball. El senyor Esbri, al volant del Barreiros:
El Barreiros Azor carregat a una grua d'una empresa de Benicarló, Grues Sedi SL:
El Barreiros abandona el garatge que l'ha aixoplugat trenta-cinc anys a bord d'una grua Daf:
El Barreiros Azor estigué un temps al ras. Uns quants transportistes murcians s'interessaren pel camió, un model del qual se'n conserven molt poques unitats. El senyor Esbri li dolia de desfer-se'n pels records que el camió té per a ell i la seva família. Aleshores, un bon amic de la família Esbri i afeccionat a l'automoció, en José Vicente Lluch, que té, a més, lloc per guardar-lo, se'n féu càrrec.
En José Vicente Lluch n'ha emprès la seva restauració. Estat actual que presenta el Barreiros Azor:
Ens congratulem de la bona pensada que tingué el senyor Esbri en conservar el Barreiros de son pare. I el coratge i l'afany que en José Vicente Lluch hi està esmerçant en llur restauració. Agraïm també a en Jaime Ripollès Moles que ens hagi enviat les fotos que recullen el moment en què el Barreiros Azor abandonà el garatge on era ocult al centre de Benicarló. Ara només ens resta esperar que, ben aviat, el camió torni a lluir com es mereix. Un repte que en José Vicente Lluch de ben segur que assolirà retornant-li el seu esplendor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada