Transports Metropolitans de Barcelona, per renovar la flota i jubilar uns quants autobusos Pegasos vells, comprà, entre els anys 1989 i 1992, autobusos Mercedes Benz 0405 en dues versions, l'estàndard i l'articulat, denominat tècnicament 0405G.
Les numeracions que els assignaren als cotxes Mercedes Benz 0405, versió estàndard, i llurs carrossers, segons la informació precisa que ens ha facilitat en Xavier Maraña, foren les següents:
1) Cotxes núm. 5.500 al 5.507 i del 5.513 al 5.519, foren carrossats per Castrosua. El cotxe núm. 5.516, que circulà fins l'any 2006, fou l'única unitat que muntava l'equip de refrigeració a la part posterior del sostre.
2) Cotxes núm. 5.508 al 5.512 i del 5.520 al 5.542, foren carrossats per Hispano Carrocera.
3) Cotxes núm. 5.600 al 5.629 foren també carrossats per Hispano Carrocera.
4) Cotxes núm. 5.630 al 5.649 foren carrossats per Unicar.
5) Cotxes núm. 5.800 al 5.833 foren tots carrossats per Hispano Carrocera. Els cotxes núm. 5.827 fins el 5.833 equipaven la refrigeració a la part davantera del sostre.
Quant als articulats, model Mercedes Benz 0405G, tingueren la següent numeració:
1) Cotxe núm. 3.500 fou carrossat per Castrosua.
2) Cotxes núm. 3.501 al 3.571 foren carrossats per Unicar.
3) Cotxes núm. 3.600 al 3.645 foren carrossats per Hispano Carrocera.
Aquests cotxes foren donats de baixa, progressivament, d'ençà de l'any 2003. Actualment no en n'hi ha cap en circulació. Algunes unitats foren comprades per Sarbus, sent usats com a reforç del servei del metro i vehicles llançadora. Unes altres unitats foren exportades a Cuba i algun país del continent Africà.
Cotxe núm. 5.514 arreplegat a la parada final del línia 39, al barri de la Barceloneta, el 8 de juliol de 1994:
Cotxe núm. 5.508 fotografiat al barri de la Barceloneta el 6 de gener de 1995. Atès que els dies festius comportava la reducció del servei i menor de circulació de vehicles, els Mercedes Benz 0405 cobrien línies que els dies laborables eren fetes per Pegasos Monotral:
El cotxe núm. 5.534 fou una de les poques unitats d'aquesta sèrie que fou pintat amb els nous colors que identificaven els vehicles de TMB. Fotografiat el 25 d'octubre de 2001 a la plaça Catalunya de Barcelona:
Cotxe núm. 5.516 fotografiat a la cotxera de la Zona Franca de Barcelona el 16 de desembre de 2006, pocs temps abans de ser donat de baixa del servei:
El cotxe núm. 5.506 fotografiat el 16 de desembre de 2006 a la cotxera de la Zona Franca de Barcelona, poc temps abans de ser retirat de la circulació:
Cotxe núm. 5.517 al costat del cotxe núm. 3.632, un Mercedes Benz 0405G articulat, carrossat per Hispano Carrocera, fotografiats el 6 de juny de 1993 al barri de la Barceloneta:
El cotxe núm. 5.522 baixant pel carrer Torrent de l'Olla, una de les artèries principals del barri de Gràcia que el travessa de nord a sud, el juliol de 1995:
El cotxe núm. 5.520, un Mercedes Benz 0405 estàndard, al costat del cotxe núm. 5.304, un Pegaso 6420, fotografiat a la plaça de Catalunya l'any 1995:
Cotxe núm. 5.516 era l'únic de la sèrie que duia la capsa de la climatització a la part posterior del sostre:
Una altre fotografia del cotxe núm. 5.516 circulant a la línia 59. Fotografia feta el febrer de 1993 a la plaça de la Reina Maria Cristina, al mig de les torres de la seu central de La Caixa i del Corte Inglés de l'avinguda Diagonal:
Cotxe núm. 5.504, carrossat per Castrosua i fotografiat el mes de març de 1994 a la plaça del Pla del Palau:
Interior d'aquest cotxe núm. 5.504 retratat a la parada final del Pla del Palau el febrer de 1993:
Cotxe núm. 5.500, carrossat per Castrosua, fotografiat el 24 de juny de 1992 al barri de la Barceloneta:
Agraïm a l'amic Xavier el consentiment per difondre algunes de les fotografies de la seva col·lecció en aquest bloc, les quals formen part de la memòria col·lectiva dels barcelonins i tenen un gran valor documental.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada