Per mediació de l'Anna Padrosa Pierre hem tingut accés a més fotografies d'alguns dels camions que tingué Transports Padrosa de Figueres, empresa fundada pel seu avi, en Pere Padrosa Simon, l'any 1933, amb la compra d'un primer camió, un Studebaker.
En Benancio Gravina Guerra, un dels primers xofers que hi hagué a can Padrosa, dins la cabina del camió que conduïa:
Un camió Austin amb una caixa de fusta i la marquesina, apte per transports generals, fou un dels camions que tingué Transports Padrosa en la dècada de 1950 i 1960:
Un Pegaso 140 dièsel tractora, amb llur semiremolc, fotografiat a la ciutat de Barcelona:
El tractor-camió Pegaso fou transformat en un camió rígid de dos eixos, en el cim del qual hi fou muntada una grua:
Transports Padrosa tingué també un Pegaso Z-702 que arrossegava un semiremolc d'un únic eix:
Un Pegaso Z-206 que tingué can Padrosa:
El senyor Pere Padrosa Puignau amb dos treballadors de l'empresa davant del Pegaso Z-206, un gran camió, amb matricula verda provisional:
Fotografia publicitària del Pegaso 1062 que conserva la família Padrosa:
Pegaso 1062 ó 1963 de Transports Padrosa de Figueres:
Un Pegaso 1065 Europa, amb matrícula GI-51384, camió destinat al transport internacional:
El senyor Pere Padrosa Simon, al mig, amb en Masafont, el xofer, i un treballador d'administració, al costat del Pegaso 1065 que treballava per l'empresa Fernando Roqué SA, important agència de duanes de Barcelona que feia transports internacionals:
Semiremolc de l'empresa Padrosa:
Un camió militar comprat a un desballestament de la localitat madrilenya de San Martin de la Vega:
L'antic camió militar transformat en una grua. Al fons de la imatge, un dels camions Barreiros que treballaven per l'empresa Bigues Agustí SL de Banyoles:
En Pere Padrosa Simon i en Pere Padrosa Puignau al costat d'una tractora Pegaso amb matrícula provisional; al fons, l'antiga presó de Figueres:
Transports Padrosa treballà per la companyia Italmondo. Dues imatges d'un dels camions assignats a la referida empresa, una agència de duanes italiana. La primera fotografia, el pas d'un camió Pegaso de can Padrosa davant del monument a Colom, a la plaça del Portal de la Pau de Barcelona:
Els senyors Padrosa amb dos treballadors rossellonesos al costat d'una tractora Magirus Deutz i llur semiremolc de l'empresa francesa Transports Padrosa SA constituïda l'any 1969 i amb el domicili social a Perpinyà:
Els senyors Pere Padrosa Simon i Pere Padrosa Puignau al costat d'una tractora Magirus Deutz matriculada al Rosselló:
Unes quantes tractores amb els respetius semiremolcs que l'empresa tenia ela dècada de 1990:
Grues de can Padrosa participant en la construcció d'una nau industrial:
El transport i instal·lació d'un automòbil nord-americà en el Museu Dalí de Figueres fou una tasca executada per aquesta empresa empordanesa:
Camió Kenworth equipat amb una grua per transportar camions en pana i accidents:
Camió Saurer restaurat pel senyor Pere Padrosa Puignau amb llur matrícula original:
Agraïm a la família Padrosa les fotografies que donen informació addicional dels camions que ha tingut Transports Padrosa de Figueres. Tant de bo que apareguin més fotografies d'una de les principals empreses de transports catalanes que des dels anys 1950 treballà en el transport internacional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada