Durant la dècada del 1940, les activitats forestals van prendre una forta embranzida a Catalunya: l'absència de petroli per l'aïllament internacional i la manca de divises per a adquirir-ne, va revifar l'interès per a anar a bosc a recollir llenya i fusta.
Aquesta activitat econòmica es va desenvolupar a tot el país. Si hom compara les fotografies dels boscos catalans fins als anys 1960, adverteix la poca massa arbòria que hi havia aleshores, en comparació als boscos que Catalunya té avui dia. A més, aquella activitat si bé era molt feixuga, oferia una rendibilitat econòmica.
A Sant Feliu de Codines, una de les famílies que anava a bosc fou la família Garriga Masclans. Tenien un negoci d'explotació forestal, o sigui, tallaven, netejaven i feien carbó que ells mateixos anaven a repartir per als diferents punt de venda. Per a aquesta activitat econòmica, van tenir un camió Hispano Suiza G-66. En aquesta fotografia, presa en els anys 1940, hi ha aquest Hispanio Suiza carregat amb sàrries de carbó:
Aquest camió no entrava al bosc ja que en aquells temps per desemboscar es feien servir mules i matxos carregats amb els sarrions més petits que no pas el que carrega el camió. De segur que els carregadors per a camions es feien a peu de carretera. Els camins bons permetien el pas de carros.
Aquesta fotografia és d'un gran interès històric atès que hi ha molt poques fotografies de l'Hispano Suiza G-66. Desenvolupat després d'acabada la guerra civil l'any 1939, va servir per la fabricació del primer camió Pegaso. Per tant, aquest model constitueix la transició entre la desaparició de la mítica Hispano Suiza i el naixament de Pegaso. La producció d'aquest model, en aquells anys plens de dificultats de tota mena, fou molt curta.
Des d'ací vull agrair al senyor Pere Vallcorba i Fontserè, fotògraf jubilat de Sant Feliu de Codines, que m'hagi fet arribar aquesta fotografia. I també un agraïment molt especial envers l'amic Josep Carbonell i Rodés, qui m'obre les portes de transportistes i fotògrafs del Vallès Oriental, les fotografies dels qual permeten la redacció d'aquestes cròniques.
Aquesta activitat econòmica es va desenvolupar a tot el país. Si hom compara les fotografies dels boscos catalans fins als anys 1960, adverteix la poca massa arbòria que hi havia aleshores, en comparació als boscos que Catalunya té avui dia. A més, aquella activitat si bé era molt feixuga, oferia una rendibilitat econòmica.
A Sant Feliu de Codines, una de les famílies que anava a bosc fou la família Garriga Masclans. Tenien un negoci d'explotació forestal, o sigui, tallaven, netejaven i feien carbó que ells mateixos anaven a repartir per als diferents punt de venda. Per a aquesta activitat econòmica, van tenir un camió Hispano Suiza G-66. En aquesta fotografia, presa en els anys 1940, hi ha aquest Hispanio Suiza carregat amb sàrries de carbó:
Aquest camió no entrava al bosc ja que en aquells temps per desemboscar es feien servir mules i matxos carregats amb els sarrions més petits que no pas el que carrega el camió. De segur que els carregadors per a camions es feien a peu de carretera. Els camins bons permetien el pas de carros.
Aquesta fotografia és d'un gran interès històric atès que hi ha molt poques fotografies de l'Hispano Suiza G-66. Desenvolupat després d'acabada la guerra civil l'any 1939, va servir per la fabricació del primer camió Pegaso. Per tant, aquest model constitueix la transició entre la desaparició de la mítica Hispano Suiza i el naixament de Pegaso. La producció d'aquest model, en aquells anys plens de dificultats de tota mena, fou molt curta.
Des d'ací vull agrair al senyor Pere Vallcorba i Fontserè, fotògraf jubilat de Sant Feliu de Codines, que m'hagi fet arribar aquesta fotografia. I també un agraïment molt especial envers l'amic Josep Carbonell i Rodés, qui m'obre les portes de transportistes i fotògrafs del Vallès Oriental, les fotografies dels qual permeten la redacció d'aquestes cròniques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada