Continuem exposant fotografies de carrosseries construïdes per en Josep Vert i Vertmetal SA sobre furgonetes i camions, centrades principalment en la dècada dels anys 1960. Un Leyland Comet, el camió anglès, un dels millors vehicles que van circular per les carreteres catalanes als anys 1950:
Un camió Ebro B-45 de repartiment de butà. Aquest camió, fabricat sota llicència de la casa Ford, va gaudir de molta popularitat sent un supervendes:
Un altre B45 amb caixa metàl·lica tancada:
I un altre Ebro B-45 amb una caixa semblant a l'anterior:
Un furgó tancat muntat sobre un xassís Avia, equipat amb motor Perkins Hispania. Un disseny certament curiós on hi destaca un gran vidre davanter arrodonit panoràmic que conferia una gran visibilitat i uns llums sortits:
Un Pegaso Comet carrossat per en Josep Vert. Aquest carrosser es va especialitzar en les carrosseries d'autocars i encàrrecs especials per a vehicles de petit tonatge. Tanmateix, també va carrossar camions grossos.
Un camió Sava, una marca que com diu en Miquel Patinyo, no hi ha ningú que en parli gaire bé. Equipaven motors d'origen anglès, concretament de la British Motor Corporation. El seu disseny era pla modern en aquells anys:
Un altre gran èxit de Motor Ibérica SA. Un Ebro B-45 amb caixa de repartiment de les cerveses Lamot, una marca de l'empresa Cerveses Barcelona SA, el representant i distribuïdor de la qual era a Girona en Nicolas Regas:
Un altre camió Sava Austin, amb un disseny molt original. En Josep Vert en va carrossar força d'aquests camions:
Una camioneta de repartiment de llet RAM de l'empresa gironina Suministros Lácteos Font:
Un altre Sava Austin carrossat per encàrrec d'un transportista de Maçanet de la Selva:
Una carrosseria ben curiosa. Dos Land Rovers llargs, de l'empresa B.A.S.E, carrossats per a distribuir Pepsi Coles:
Un altre camió Sava Austin, model dels quals se n'han conservat poques unitats:
Un Barreiros Saeta carrossat per en Vert, un camió el disseny del qual era possiblement més bònic i encertat que el Berliet original:
Un altre Ebro C-350:
Furgó Austin-Sava amb una carrosseria de taller mòbil de l'empresa Solo, de maquinària agrícola:
Un Barreiros Saeta 35 amb caixa frigorífica:
Un camió Sava Austin amb una caixa de distribució de les cerveses Moritz i tòniques Geiser:
Un altre Barreiros Saeta 35 carrossat amb una caixa metàl·lica:
Un Sava Autin amb una carrosseria d'aparador mòbil d'una casa de rentadores i assecadores:
Una furgoneta Mercedes Benz carrossada com a jardinera, descobert i de sostre pla, per al transport de turistes de l'empresa Montdela, concessionari del transport urbà de Sant Feliu de Guíxols:
En Josep Vert estimava el seu ofici, sentint-hi una gran passió. Per aquest motiu, en llur arxiu hi ha nombroses fotografies de vehicles que li interessaven per les solucions que aportaven. Així, va fotografiar aquesta furgoneta Austin a la Fira de Barcelona equipada com a motor home:
O aquest furgó amb una carrosseria d'aparador mòbil, fotografiat en un viatge a París:
En les properes cròniques ens endinsarem en les fotografies d'autocars que van circular per les comarques gironines i que en Josep Vert va aplegar motivat per la seva passió envers les carrosseries d'autocars, activitat en la qual va excel·lir-hi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada