diumenge, 30 d’octubre del 2011

Els tallers de reparació dels vehicles d'ENHER que treballaven en la construcció de l'embassament de Mequinensa (IV).

La construcció de l'embassament de Mequinensa hi fou destinat el bo i millor de la flota de vehicles d'ENHER, integrada per Euclids, GMC i Pegasos, principalment. Aquests vehicles treballaven un munt d'hores cada dia i, per tant, se'ls hi feia un manteniment periòdic molt acurat.

Amb aquesta finalitat, i com ja s'havia fet a El Pont de Suert, ENHER va construir uns tallers per al manteniment i reparacions dels seus vehicles. En aquells anys les empreses d'aquesta mena tenien el seu propi personal especialitzat en àrees i seccions.

Així ENHER tenia llurs propis mecànics i aprenents de mecànics que treballaven en les instal·lacions de l'empresa amb maquinària pròpia. Un plantejament absolutament diferent d'avui dia, on es prioritza l'externalització gairebé absoluta de tots els serveis, incloent-hi els processos industrials i productius.

La primera fotografia, del gener del 1962, és el taller destinat al manteniment dels vehicles:

IMG_9044

Fotografies de l'interior d'aquest taller. En primer terme, un Land Rover de l'empresa:

IMG_9043

IMG_9048

Personal treballant dins del taller:

IMG_9045

IMG_9046

IMG_9047

IMG_9049

Tres vehicles que integraven la flota d'ENHER: un Ebro B-45, una tractora Berliet per arrossegar grans pesos i un Pegaso 1060:

IMG_9050

L'organització del treball aquells anys era molt diferent d'avui dia. Les empreses no els recava pas de tenir personal perquè els salaris i les cotitzacions socials no eren pas un problema. A més, es treballaven més hores, incloent-hi els dissabtes pel matí.

Les empreses importants aleshores tenien escoles d'aprenentatge i formació, una figura blasmada després pels sindicats i que ara es vol recuperar altre cop. Al capdavall, era un món molt més senzill que no pas el que ens ha tocat de viure a nosaltres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada