Als anys 1940 i 1950, la feina principal d'en Josep Vert, carrosser, era reconstruir les carrosseries dels autocars que transitaven per les carreteres. Pocs autocars nous es matriculaven aquells anys. No hi havia gaire producció, comprada sovint d'antuvi, i tampoc hi havia diners per adquirir un Pegaso i carrossar-lo.
La novetat més important que es va produir aquells anys va ser la desaparició del capó del motor. Els motors es muntaven dins de l'habitacle, al costat del conductor. La llargada dels vehicles s'escurçava amb els beneficis que suposava.
La novetat més important que es va produir aquells anys va ser la desaparició del capó del motor. Els motors es muntaven dins de l'habitacle, al costat del conductor. La llargada dels vehicles s'escurçava amb els beneficis que suposava.
En llur arxiu hi ha les següents fotografies d'aquells anys. La primera, una carrosseria d'autobús urbà fabricada probablement sobre un xassís Borgward. La senzillesa i funcionalitat d'aquesta carrosseria i llurs acabats és absoluta:
Fotografia d'aquesta carrosseria usada per a la publicitat de Can Vert i que constitueix un bon exemple d'un autobús d'aquells anys:
Interior d'aquest autobús urbà. Hi ha únicament allò imprescindible:
Un autocar destinat a la línia regular de Lleida a Fraga, capital de la comarca del Baix Cinca. Aquest autocar havia estat completament reconstruït, segons es posa de manifest amb llur matrícula:
Un altre autocar de l'empresa González amb una carrosseria característica d'aquells anys:
Un altre autocar on abandona la sobrietat d'altres models i l'ornamenta amb els cromats que causaven sensació aquells anys. Es continuava amb la moda de les carrosseries de dos colors:
Un autobús destinat a la línia regular de La Roca del Vallès a Llinars del Vallès. Imprescindible la baca per a carregar-hi el fato i les mercaderies firades als mercats:
Un autocar amb les formes arrodonides d'aleshores. A mesura que hi havia més fabricants, proveïdors i peces, en Josep Vert construïa carrosseries de dissenys més agosarats:
Un altre autocar amb un disseny pràctic i auster:
Un altre autocar amb cromats i baca. Petites modificacions i variacions sobre un mateix disseny usant les peces que disposava en Josep Vert en aquells moments:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada