Una de les grans decisions que va prendre en Josep Vert i Planas, en qualitat de propietari de l'empresa Carrosseries Vert, va ser traslladar el taller que tenia a Torroella de Montgrí, on la família Vert havia construït carros i tartanes, a Girona.
El taller de Can Vert a Torroella de Montgrí era petit i insuficient per atendre l'augment de feina que tenia Carrosseries Vert a les acaballes de la dècada del 1950 i principis del 1960. Entre les empreses de transports de viatgers per carretera, tenia clients catalans i també del País Valencià i Madrid. També va especialitzar-se en la construcció de carrosseries metàl·liques especials per camions i furgons, els quals comercialitzava amb la marca Vermetal.
La implantació d'un taller de construcció de carrosseries a la ciutat de Girona oferia dos avantatges addicionals: la facilitat de trobar personal en uns anys de gran creixement econòmic amb plena ocupació i, ensems, les bones comunicacions existents.
No va ser una empresa fàcil. Calia trobar un solar amb una configuració i superfície que s'ajustés a les necessitats de la nau projectada per en Josep Vert. Un cop adquirit el solar, es van redactar els plànols de la nau i l'edifici de Carrosseries Vert, el qual fou aprovat per l'Ajuntament de Girona i objecte de l'atorgament de la llicència d'obres.
No va ser una empresa fàcil. Calia trobar un solar amb una configuració i superfície que s'ajustés a les necessitats de la nau projectada per en Josep Vert. Un cop adquirit el solar, es van redactar els plànols de la nau i l'edifici de Carrosseries Vert, el qual fou aprovat per l'Ajuntament de Girona i objecte de l'atorgament de la llicència d'obres.
Després de presentar el pertinent projecte industrial a l'administració competent, el 7 de desembre de 1961 se li va atorgar a Carrosseries Vert la llicència d'activitat per la construcció de carrosseries. Atès que no es va poder iniciar l'activitat dins del termini concedit, es va atorgar una pròrroga d'obertura fins el dia 7 d'octubre de 1962.
L'activitat de construcció de carrosseries, un cop acabada la nau i muntada tota la maquinària i ferramentes, va començar a finals del gener i principis del febrer de 1962.
Treballs de preparació del solar per construir la nau de Carrosseries Vert a Girona:
Construcció de l'estructura de la nau amb els pilars i les bigues:
Execució de la teulada de la nau:
Treballs a l'interior de la nau:
Construcció de l'edifici de Carrosseries Vert a Girona:
En Josep Vert i Planas va jubilar-se el dia 10 d'abril de 1980. L'activitat del taller va cessar i tancar portes el 30 d'abril de 1980. Desapareixia una de les empreses carrosseres catalanes més importants i interessants del període comprès entre els anys 1930 fins l'any 1980.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada