dimarts, 22 de maig del 2012

TRANSPORTS BARÓ de Santa Eulàlia de Ronçana.

TRANSPORTS BARÓ, de Santa Eulàlia de Ronçana, va començar l'activitat de transport anant a bosc, una activitat important a la dècada del 1940 i 1950. Carregaven els camions de troncs, carbó i pelats que transportaven cap a Barcelona i ciutats properes.

En aquells anys hi havia unes quantes empreses familiars de transports als pobles de la vall del riu Tenes -Sant Quirze de Safaja, Sant Feliu de Codines, Bigues i Riells, Santa Eulàlia de Ronçana, Lliçà d'Amunt i Lliçà d'Avall- que treballaven principalment en l'explotació forestal dels boscos d'aquests municipis.

Transports Baro igualment recollia diàriament la llet de les granges i cases de pagès de Santa Eulàlia de Ronçana, Bigues i Riells, l'Ametlla del Vallès, Lliçà d'Amunt i de Vall. Usaven les lleteres d'alumini fabricades per l'empresa Vallcorba de Sant Feliu de Codines per traginar la llet.

Un camió Bedford de l'empresa Transports Baró. Muntava una caixa de fusta per a transports generals amb una marquesina que li permetia de traginar troncs, pelats i les lleteres recollides a les cases de pagès:

IMG_4680

El Bedford fotografiat en una carretera oberta després d'una gran nevada:

IMG_4681

El Bedford fotografiat al costat del gruix de la neu acumulada:

IMG_4682

En Josep Baró i Bonet, amo de Transports Baró, fotografiat damunt d'una seva moto:

IMG_4683

Amb la davallada del rendiment econòmic de les activitats forestals i la irrupció d'empreses especialitzades en el transport de llet amb camions equipats amb cisternes com La Comercial Vigatana, en Josep Baró i Bonet va decidir d'orientar el negoci envers els transports generals i rutes nacionals. El transport de proximitat era reservada als recaders. 

Ford Thames Trader, matriculat a Madrid, amb una caixa per transports generals fotografiat l'any 1969 al costat del garatge de Transports Baró a Santa Eulàlia de Ronçana. Aquest Ford, carregat fins al capdamunt, era un dels millors camions que hi havia en aquells anys. Estava pintat amb la combinació de vermell i verd que identifica aquesta empresa de transports familiars vallesana:

IMG_4684

Per al transport per carretera de tota mena de mercaderies es va decidir la renovació i modernització la flota de camions amb vehicles adients per aquesta feina, com aquest Pegaso 1083:

IMG_4686

A la dècada dels anys 1970, Transports Baró  tenia un flota de camions Pegaso 2080, 1083 i Europa i tractores Dodge-Barreiros. 

A mitjans dels anys 1980 es van comprar les primeres tractores Pegaso amb turbo. Tractora Pegaso 1231T, un vehicle excel·lent, fotografiada a Santa Eulàlia de Ronçana:

IMG_4687

A partir dels anys 1990, Transports Baró va començar a comprar camions estrangers, optant per un dels millors camions europeus, Volvo. 

Tractores Volvo de l'empresa Transports Josep Baró SL aparcades a la nau ubicada a la carretera de Sant Feliu de Santa Eulàlia de Ronçana: 

IMG_4641


IMG_4643

IMG_4637

Moderna nau cantonera d'aquesta empresa ubicada al polígon de Can Magre de Santa Eulàlia de Ronçana:

IMG_4652


IMG_4647

Tractora Volvo de Transports Josep Baró SL aparcada al polígon industrial de Can Magre:

IMG_4651

Una tractora Volvo, recentment matriculada, aparcada al pati de l'empresa:

IMG_4645

Una altre tractora amb uns quants quilòmetres recorreguts:

IMG_4653

Volem agrair a la família Baró Bonet i a l'amic Emili Badia "Trumfet" aquestes fotografies que il·lustren la història d'aquesta important empresa familiar de ttransports generals de Santa Eulàlia de Ronçana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada