Als anys 1950 ENHER compra vehicles per a poder executar les obres dels embassaments que construïa al riu Noguera Ribagorçana. A diferència d'avui dia que les obres públiques i dels promotors privats es liciten i s'adjudiquen al contractista que presentava un millor preu i garanties, aquells anys les grans empreses tenien vehicles i personal que executava directament les obres.
L'abril del 1957, ENHER importa tres bolquets Euclid per a les obres de l'embassament de Mequinensa, una gran obra pública d'aquells anys. Els camions Euclid tot just descarregats al port de Barcelona:
També es va comprar un bolquet Aclo destinat a les obres de l'embassament de Mequinensa, un dels grans projectes executats per ENHER:
Les vicissituds de Mequinensa i llur desaparició sota les aigües de l'embassament construït per ENHER son novel·lades en l'extraordinari llibre de Jesús Moncada, "Camí de Sirga", de lectura absolutament recomanable.
Aquest àlbum també conté els populars Land Rovers:
L'any 1960 s'amplia la flota de camions Pegaso. Tres fotos d'un Pegaso 200 amb sitges de ciment. ENHER era propietària de la planta cimentera de Xerallo, a la comarca del Pallars Jussà:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada