ENHER també disposava d'una petita flota d'autos al servei del personal d'alta direcció, enginyers, directius i apoderats. En la dècada dels anys 1940, aquests autos eren molt senzills. Majorment, cotxes de la casa Ford que havien sobreviscut a la guerra civil de l'any 1936-1939.
La senzillera d'aquests vehicles, alguns fins i tot rònecs, d'una empresa pública de la importància d'ENHER, palesa la precarietat de mitjans materials i l'extrema pobresa del país en els anys 1940. Aquesta pobresa s'allargarà, més esmorteïda, durant la següent dècada. La llarga i ombrívola postguerra es superarà finalment l'any 1959 amb l'aprovació del Pla d'estabilització econòmica, imprescindible per a evitar el col·lapse i fallida imminent del país.
La senzillera d'aquests vehicles, alguns fins i tot rònecs, d'una empresa pública de la importància d'ENHER, palesa la precarietat de mitjans materials i l'extrema pobresa del país en els anys 1940. Aquesta pobresa s'allargarà, més esmorteïda, durant la següent dècada. La llarga i ombrívola postguerra es superarà finalment l'any 1959 amb l'aprovació del Pla d'estabilització econòmica, imprescindible per a evitar el col·lapse i fallida imminent del país.
El primer auto era un Ford matriculat a Mallorca:
Un altre Ford amb matrícula B-30563:
Un Ford amb matrícula B-33850:
ENHER també tenia un Ford amb matrícula B-35924. Aquest auto va patir un accident el mes d'agost de l'any 1950:
Un altre Ford amb matrícula B-39060:
Als anys 1940 s'amplia la flota d'autos amb la compra de tres cotxes de fabricació anglesa. Un Vauxhall amb matrícula B-76266:
Un Standard amb matrícula B-77371:
I un bonic Austin amb matrícula B-77561. La compra d'aquest auto representa un salt qualitatiu en quant als vehicles:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada