LA MUTUA CATALANA D’ACCIDENTS I INCENDIS, fundada a Barcelona el 1905, oferia assegurances d’accidents de treballs i incendis de les indústries i comerços domiciliades a Catalunya. Era una mútua per a prevenir els riscs que podessin patir els industrials i comercials, tant de les seves instal·lacions com de la salut i accidents dels seus treballadors.
L’any 1933 es van modificar els estatuts que regien aquesta mútua, ampliant-ne l’objecte a la protecció davant dels riscs d’accidents de treball i els incendis que podessin patir les indústries tèxtils: les filatures, teixidores, estampats, blanqueig, tint i aprest. L’objectiu era clar. La indústria tèxtil era la més importants de Catalunya, pel nombre d’empreses i de treballadors que ocupava. Una mútua d’accidents de treballs havia de cobrir un sector productiu d’aquesta importància.
La Mútua Catalana d’Accidents i Incendis va continuar l’activitat mutualista després de la guerra civil. Els estralls i les conseqüències derivades d’aquella tragèdia col·lectiva no van impedir de continuar prestant els serveis que li eren propis.
Per acomplir les tasques de prevenció dels risc de malalties laborals, als anys 1950, la MUTUA CATALANA D’ACCIDENTS I INCENDIS va comprar un furgó destinat al servei mòbil de foto-radioscòpia, o sigui, de radiografies. Aquest furgó es desplaçava a les empreses i indústries integrades dins d’aquesta mútua per a realitzar les radiografies als seus treballadors.
Aquest furgó va ser carrossat per en Josep Vert al seu taller de Torroella de Montgrí. Precisament, Tallers Vert va especialitzar-se en carrosseries especials i a mida dels desitjos del client, com ho era aquest encàrrec. El disseny i les solucions tècniques aplicades corresponen a la dècada del 1950.
Segons les notes manuscrites de puny i lletra del senyor Vert, aquest vehicle anava adreçat principalment al servei de radiografies i anàlisis mèdiques dels treballadors de la indústria tèxtil.
Els coneixements d’en Josep Vert adquirits en la construcció de carrosseries i l’ús capdavanter del metall, juntament amb un disseny modern i uns acabats de qualitat, van permetre-li d’especialitzar-se en carrosseries singulars que desenvoluparia a bastament durant la dècada següent, del 1960, en carrosseries muntades principalment sobre camions i furgonetes Austin-Sava.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada