Acabada la guerra civil l'u d'abril de 1939, en Salvador Caba amb l'ajut del seu fill Pere havien de reprendre el negoci de fabricació de carrosseries en unes circumstàncies extremadament difícils. Era el moment de la represa.
La primavera de 1939 el país estava completament devastat i arruïnat per tres anys de contesa bèl·lica. També hi havia les pèrdues humanes, irrecuperables. Les persones mortes, desaparegudes i exiliades per causa dels tres anys de guerra civil.
La ruïna del país provocava greus complicacions per disposar de matèries primeres, afegit a la dificultat per recuperar els clients que havia tingut Carrosseries Caba. Moltes empreses familiars van haver de tancar portes. No van poder pas continuar l'activitat industrial la primavera de 1939. En Salvador Caba i llur fill Pere no es van pas rendir.
El reconeixement assolit per Carrosseries Caba durant la dècada del 1920 i 1930 van permetre'ls-li de recuperar els clients que confiaven en el prestigi de la seva feina ben feta: els seus coneixements i qualitat acreditats. En Salvador i en Pere Caba van posar-hi el coll per recuperar l'activitat de l'empresa familiar. Un retrat d'en Pere Caba d'aquells anys:
La ruïna del país provocava greus complicacions per disposar de matèries primeres, afegit a la dificultat per recuperar els clients que havia tingut Carrosseries Caba. Moltes empreses familiars van haver de tancar portes. No van poder pas continuar l'activitat industrial la primavera de 1939. En Salvador Caba i llur fill Pere no es van pas rendir.
El reconeixement assolit per Carrosseries Caba durant la dècada del 1920 i 1930 van permetre'ls-li de recuperar els clients que confiaven en el prestigi de la seva feina ben feta: els seus coneixements i qualitat acreditats. En Salvador i en Pere Caba van posar-hi el coll per recuperar l'activitat de l'empresa familiar. Un retrat d'en Pere Caba d'aquells anys:
Les primeres carrosseries eren caixes per camions de diverses empreses tèxtils, principalment del Vallès Occidental. Una caixa de fusta construïda l'any 1939 per un camió Ford equipat amb un motor de vuit cilindres en V de l'empresa JUAN GORINA ROMEU E HIJOS:
La cabina i caixa construïda l'any 1940 per un camió Dodge Brothers de l'empresa SUCESOR DE VALENTIN GORINA:
Una altre caixa muntada sobre un Dodge "carnero" l'any 1941, propietat de l'empresa Estuch Auxiliar Téxtil:
Treballs de carrosseria d'un Fiat Hispania familiar dels germans Escapa:
Transformació d'un auto Mercedes Benz, propietat del senyor Llambés, l'any 1943:
Carrosseria d'autocar muntada sobre un xassís Broadway, del senyor Francesc Valls, l'any 1946:
Auto Bedford de l'any 1949:
L'any 1949, el més difícil quedava enrere. Amb tenacitat, treball, empenta i sacrifici s'havien superat els deu anys més durs de la postguerra espanyola. En Salvador i en Pere Caba podien albirar el futur amb esperança. En els moments més difícils, no van pas defallir i els amics i clients van fer-los confiança. Confiança que s'havien guanyat merescudament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada