En Josep Llenas té unes quantes fotografies d'un saló de l'automòbil que va visitar a les primeries dels anys 1970. La primera fotografia és d'una tractora Magirus que llueix al frontal, sobre el radiador, un cercle amb les lletres MK, sigles referides a la gamma de tractores.
Aquests camions no van respondre a les expectatives dipositades. Pel cantó de Girona, les que es van vendre no van córrer pas gaire temps. Aviat van desaparèixer. Les últimes unitats que es van vendre sí que eren més fiables per les millores introduïdes. Als camions Pegaso també va passar el mateix. Van fabricar bons camions poc abans que desaparegués.
Un meu oncle Pere Bartomeu i Viñas i un seu soci, en Josep Casals i Brugada, van constituir la societat SUMINISTROS CATALUNYA SL, representants dels vehicles Magirus Deutz a les comarques gironines. Tenien el taller i l'exposició al passeig del Marqués de Camps 5, de Salt.
Un camió Mercedes Benz dúmper amb morro, un excel·lent camió per les obres públiques, de mentalitat alemanya, molt racional i pràctic:
Una tractora Volvo amb la cabina abatuda fotografiada per en Josep Llenas:
En Josep va fotografiar alguns dels camions dels principals fabricants europeus exposats al saló de l'automòbil. En aquells anys en circulaven pocs d'aquests camions. Uns anys més tard, amb l'ingrés de l'estat espanyol a la Comunitat Econòmica Europea, com se'n deia aleshores, el panorama va canviar radicalment. La quota de mercat de Pegaso, el darrer fabricant espanyol de camions de gran tonatge, va minvar poc a poc fins que va ser comprada per Iveco. Ja hi havia el precedent de Leyland.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada