A mitjans dels anys 1980, en Josep Llenas va visitar el Saló de l'Automòbil organitzat per la Fira de mostres de Barcelona. Amb la perspectiva que dóna els anys, van ser uns salons de transició. La indústria d'automoció espanyola, protegida per uns aranzels que gravaven les importacions de vehicles i menys competitiva que la de la resta de països europeus, patia una davallada de les vendes i cedia gradualment quota de mercat per l'ingrés de l'estat espanyol a la Comunitat Econòmica Europea.
Chrysler España SA havia venut a Renault la fàbrica de camions que tenia a Madrid. Els camions Dodge es comercialitzen amb la marca Renault i al radiador hi lluïen el rombe de l'empresa gal·la. Les empreses europees prenien posicions per assaltar el mercat de camions espanyol. El estands on hi exposaven les novetats i els mitjans invertits contrastava amb la presentació dels vehicles de Pegaso, la qual, malgrat jugar a casa, acusava la nova situació creada amb la lliure importació de mercaderies. S'havia acabat una època i s'encetava una altre completament diferent. Camions exposats per l'empresa holandesa Daf:
Els camions Iveco exposats al Saló de l'Automòbil. Personalment, un vehicle que mai m'ha acabat de convèncer:
Un vehicle exposat per l'empresa Pegaso:
Una tractora Renault amb una cabina Dodge. Amb aquesta jugada, Renault donava sortida a l'estoc de cabines Dodge acumulades a la fàbrica:
Una tractora Renault:
Una tractora Scania:
L'ingrés a la Comunitat Econòmica Europea va suposar una millora per als transportistes de casa nostre. Podien comprar qualsevol camió com la resta de transportistes europeus. Adquirir un Mercedes Benz o un Volvo no era un privilegi sinó una opció a l'abast de qualsevol transportista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada