dissabte, 16 de juny del 2012

Imatges d'Itàlia: fotografies d'en Josep Llenas i text d'en Miquel Patinyo (II).

Més camions fotografiats per en Josep Llenas en el seu viatge a Itàlia, a principis dels anys 1970. La majoria dels camions retratats són Fiat, els omnipresents Fiats en podríem dir. El gran fabricant torinès disposava de recursos econòmics per desenvolupar motors més rendibles i fiables que no pas la competència, amb una situació financera més esllanguida.

Els italians, molt hàbils i espavilats, van veure ràpidament la jugada. Per causa de la crisi del petroli de l'any 1973 amb la recessió econòmica que se'n va derivar als països occidentals, van crear Iveco per la fusió i compra d'uns quants fabricants europeus de camions, principalment italians. Avui dia, IVECO és una marca de camions i vehicles comercials coneguda arreu del món i implantada als cinc continents.

Camions Fiat fotografiats per en Josep Llenas a Itàlia:

IMG_2967

Més camions Fiat, un model que no va córrer gaire per les carreteres del nostre país:

IMG_2966

Els llargs remolcs dels camions italians que en Josep no es cansava pas de fotografiar:

IMG_2965

Un trailer:

IMG_2964

Un Fiat rígid de quatre eixos:

IMG_2985

Un Fiat amb el seu remolc de tres eixos, molt estès al país transalpí, fotografiat a un moll:

IMG_2963

Un camió Alfa Romeom amb un radiador semblant a les furgonetes Romeo A que l'empresa FADISA fabricava a la planta d'Àvila:

IMG_2984

D'aquestes grues no n'hi havia aquells anys al port de Barcelona, que en Josep coneixia prou bé per anar-hi a carregar i descarregar amb el seu Pegaso 1060:

IMG_2962

Continuarà.

1 comentari:

  1. Fiat dominava aleshores mes el seu marcat nacional que Pegaso en Espanya. La forma mes tipica i espactacular era el 8x2 + remolque 4 eixos = 8 eixos al total ! ("millepiedi"en italià)

    ResponElimina