A la segona meitat dels anys 1960, hi havia a Espanya dues empreses principals que produïen camions lleugers: Motor Ibérica SA, que fabricava els camions Ebro i disposava d'una gran quota de mercat, i Aeronautica Industrial SA, participada per l'Estat i que comercialitzava els camions Avia.
Malgrat que aquests camions competien en el mateix segment de mercat, eren diferents. Els camions Ebro eren robusts i fiables, per bé que lents. En canvi els Avia eren més lleugers i força més ràpids. També trencaven més paliers. La cabina dels camions Avia es va mantenir inalterada durant força anys. Pocs van ser els canvis introduïts en les tres versiones de les cabines produïdes. La darrera cabina, procedent d'Ebro, era completament diferent.
SA TRANSPORTIR també cobria la recaderia internacional per països d'Europa. Sovint es necessitava atendre encàrrecs concrets per països europeus.
Per cobrir aquest servei, en Josep Pujol va comprar un camió Avia amb una caixa i vela, que disposava de targeta TIR per poder transportar pertot els països d'Europa. Per a càrregues lleugeres i de llarga distància a través de la xarxa de
les autopistes dels països europeus era més adient un camió Avia que no
pas l'Ebro, més lent i pesat. El servei de petits encàrrec i recaderia arreu dels països d'Europa van dir-ne Mini-Tir. Aquest camió Avia amb plaques verdes provisionals:
El camionet Avia prest per treballar. Ja tenia la vela amb la serigrafia de la SA TRANSPORTIR:
L'Avia a l'autopista de Lió a Marsella:
Aquest camionet Avia, fabricat a Madrid i equipat amb un motor Perkins Hispania, havia cobert serveis a Suècia. En aquesta fotografia està aturat en un pàrquing de camions, enmig dels grans camions europeus d'aquells anys -Henschel, Scania-, i amb una nevada pròpia del temps hivernal del centre i del nord d'Europa:
L'Avia al costat d'un camió Pegaso d'una empresa valenciana en un moll de càrrega:
França, per proximitat i vincles comercials, va ser on aquest camió Avia va treballar-hi més. L'Avia al costat d'un Berliet en una base de l'empresa de transports francesa Mory SA:
Aquells anys, a Transports Pujol hi treballaven en Josep Pujol, l'amo, en Joan Valls, conegut per motiu com en Joan de Bigues, en referència al poble d'on procedia, Bigues i Riells, a la vall del Tenes, en Francesc García i en Pere Figueres, que feia d'ajudat o camàlic.
SA Transportir va ser capdavantera en la recaderia internacional, destinada principalment aquells anys a atendre els serveis que havien de menester les empreses. La indústria catalana, força internacionalitzada, precisava exportar i importar peces. Aquest servei el cobria Transports Pujol a través de SA Transportir amb aquest camionet Avia. La propera crònica versarà sobre el camió més emblemàtic que va tenir Transports Pujol de Sant Feliu de Codines, una imponent tractora Magirus Deutz.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada