La segona trobada de vehicles clàssics de transport de Sant Vicenç de Torelló va ser molt anunciada arreu. Hi va haver un gran desplegament d'esforços per difondre-la. Moltes comerços i locals dels pobles de les comarques d'Osona, la Garrotxa, el Bages i el Ripollès, com aquest bar musical del casc antic de Ripoll, penjaven els dos cartells de la trobada de modelisme ferroviari i dels camions clàssics:
Les pàgines d'internet que tracten aquesta temàtica també se n'havien fet ressò de la celebració d'aquest encontre. Els responsables van maldar perquè tots els afeccionats del país als camions vells sabessin de llur celebració.
El camió més modern que va participar, rematriculat, és de la Xurreria Ramos de Torelló; un Daf de dos eixos ben cuidat:
En trobades d'aquesta classe sempre hi apareixen vehicles singulars com aquest Jeep militar amb el seu propietari completament disfressat:
I els Seat 600, el popular cotxe creat per la Fiat italiana i produït a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona que va motoritzar l'estat espanyol en la dècada del 1960, hi era present amb dues unitats restaurades:
Un altre vehicle singular era aquest Citroen Dos Cavalls:
Alguns esportius clàssics van fer acte de presència, com aquest Renault 8:
Un agraïment especial mereix l'empresa Transports Arimany-Piella SL que va posar a disposició dels organitzadors una tractora Scania proveïda d'una gòndola per al transport d'alguns dels camions exposats:
Un Furgó Nissan Trade equipat amb un grua també va transportar un dels vehicles exposats:
L'Associació per la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA), de Sabadell, encapçalada per en Marcel Estadella, va facilitar un autobús Pegaso Monotral per a transportar els assistents des de l'estació del tren de Torelló fins al pavelló d'esports de Sant Vicenç de Torelló, un trajecte de franc. Van optar per un autobús articulat per encabir-hi més persones. En alguns trajectes de l'edició anterior, amb molta afluència d'usuaris, l'autocar disponible era curt de places.
En Marcel ens explicà que havien hagut d'arrencar a les set del matí perquè aquest vehicle, per l'antiguitat i llur concepció per trajectes urbans, tenia una velocitat màxima de 50 quilòmetres per hora. El Pegaso aparcat a la parada de l'estació de tren de Torelló:
En Marcel ens explicà que havien hagut d'arrencar a les set del matí perquè aquest vehicle, per l'antiguitat i llur concepció per trajectes urbans, tenia una velocitat màxima de 50 quilòmetres per hora. El Pegaso aparcat a la parada de l'estació de tren de Torelló:
Fotografiat aparcat a la parada improvisada del pavelló d'esports de Sant Vicenç de Torelló:
Segons que informava en David Arriola i Miró, membre d'ARCA, als usuaris de l'autobús, el Pegaso Monotral articulat equipat amb un motor de 170 cavalls de potència disposat horitzontalment va ser adquirit per Transports Metropolitans de Barcelona i entrà en funcionament l'any 1968; l'any 1992, el dels Jocs Olímpics de Barcelona, l'havien retirat del servei amb l'ànim que Barcelona presentés una imatge moderna; va prestar servei en els trajectes interiors de les facultats que integren la Universitat Autònoma de Barcelona fins l'any 2003, en què es retirà del servei. El mateix any 2003, any de fundació d'ARCA, els seus socis se'n feren càrrec restaurant-lo per recuperar l'aspecte original, interiors inclosos.
La feina d'ARCA és impagable. Unes guardioles lligades a les barres de l'autobús per a practicar petites donacions econòmiques per finançar part del cost econòmic dels treballs que executa ARCA en la restauració i conservació d'autobusos i autocars estava plenament justificada.
Un dels artífexs d'aquesta trobada va ser el senyor Xavier Castells i Quintana, transportista jubilat, els fills del qual continuen en el món del transport. Ha treballat intensament els darrers mesos per l'èxit de la trobada de camions clàssics.
El senyor Castells fotografiat per la tarda, en l'espai que al matí havien ocupat els camions exposats, distès i amb l'agradable i reconfortant sensació de la feina ben feta. Al seu darrere, un Mercedes Benz dúmper de l'empresa Excavacions Tuneu, de Torelló, que havia exposat un camió Dodge de dos eixos carrossat amb un bolquet:
El senyor Castells fotografiat per la tarda, en l'espai que al matí havien ocupat els camions exposats, distès i amb l'agradable i reconfortant sensació de la feina ben feta. Al seu darrere, un Mercedes Benz dúmper de l'empresa Excavacions Tuneu, de Torelló, que havia exposat un camió Dodge de dos eixos carrossat amb un bolquet:
Les facilitats administratives prestades l'equip de govern i els funcionaris de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló, juntament amb l'èxit i consolidació d'aquesta trobada de vehicles clàssics de transports planteja la possibilitat -i alhora repte- que es celebri amb caràcter anual. D'afició n'hi ha al país i de ganes de l'equip responsable encapçalat per en Xavier Castells i l'Àngel Duran també. Sí és així, ja us n'informarem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada