La família Maymí, resident a Tossa de Mar, feia la línia regular de Tossa a Lloret de Mar amb una tartana. En Josep Maymí i Arxé comprà a la casa TEISA d'Olot, l'any 1925, un òmnibus Hispano Suiza destinat a la línia de Banyoles a Girona. Llur matrícula era GI-497. Amb l'Hispano Suiza en Josep Maymí i llur germà Salvador feren la línia de Tossa de Mar a Lloret de Mar prescindint de la tartana que fins aleshores havien usat.
Fotografia de l'Hispano Suiza comprat per la família Maymí que recull en Manel
Fàbregas Domingo, dins del vehicle, el mecànic de la casa, vingut de
Barcelona, assegut a l'estrep, en Josep Maymí vestit amb camisa
blanca, armilla, corbata i una gorra al cap, al costat d'en Francesc
Moré Ferrer, a la seva dreta, i en Coquis recolzat al radiador del vehicle:
Al cap d'uns anys l'Hispano Suiza fou renovat. Les rodes massisses de radis de fusta foren canviades per unes rodes de llantes i pneumàtics d'aire. La carrosseria de fusta, incloent-hi els llums davanters, també fou transformada. En Manel Fàbrega i Domingo, al volant de l'Hispano Suiza, ben renovat:
Un Dodge Brothers que tingué la família Maymí en els anys 1940 que feia la línia de Tossa de Mar a Lloret de Mar -línia que al cap d'uns anys vengueren a l'empresa Pujol i Pujol de Lloret de Mar-, lliurat per les autoritats de l'època en compensació d'un òmnibus Dodge Brothers que els senyors Maymí compraren l'any 1934, requisat en les primeres setmanes de la Guerra Civil i perdut per sempre:
L'apunt escrit per en Josep Vert especifica que la carrosseria del Dodge
Brothers fou reconstruïda en els anys 1940 pel carrosser Beulas
d'Arbúcies. En Manel Fàbregas i Gotarra, que exposà la història entera
de l'empresa, recollida en aquest espai, manifestà que la carrosseria
fou construïda pel carrosser Gelada. Ens referim al mateix constructor
de carrosseries atès que Beulas-Gelada eren els dos socis carrossers
d'Arbúcies que amb el transcurs dels anys desembocà en Carrosseries
Beulas.
Autocars Maymí, propietat aleshores del senyor Francesc Moré, comprà l'any 1950 un Dodge Brothers que li correspongué la matrícula GI-7751. La carrosseria
fou construïda per en Gelada-Beulas d'Arbúcies:
Traspassada la línia de Tossa de Mar a Lloret de Mar a Pujol i Pujol, l'empresa de transports fundada per la família Maymí, venuda al senyor Moré i després a la família Fàbregas, es centrà en els serveis discrecionals.
El Pegaso Monocasc, equipat amb un motor dièsel de cent vint-i-cinc cavalls, i dotat d'una carrosseria amb dos pisos, produït per ENASA l'any 1950 i paradigma d'elegància i refinament, també el trobem a l'arxiu fotogràfic del senyor Vert:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada