Els senyors Trayter, afeccionats a la fotografia, disposen d'unes quantes fotogràfies de l'activitat extractiva de les terreres a principis dels anys 1970. Aquest material fotogràfic recull els vehicles i maquinària amb què es treballava aquells anys -els camions espanyols Pegaso Comet i 1095 Barreiros Azor i la maquinària d'importació- i els aterrassaments i les rampes de circulació construïdes per extreure'n l'argila.
Seqüencia completa del procés d'arrencada de l'argila i llur carregada en els bolquets del camions:
Els Pegasos Comet i 1095 comprat als concessionari oficial Auto Remolcs Girona SA, un vehicle molt usat aquells anys en el sector de la construcció i les obres. També es va confiar en els camions Barreiros produïts a la fàbrica de Villaverde:
El dúmper articulat Whitlock i el Magirus Deutz envoltat de pales i retroexcavadores treballant en dos aterrassaments de la terrera:
Excavadora de cadenes alemanya O&K RH6:
Dues excavadores de cadenes O&K RH6 i una pala carregadora de cadenes Fiat FL12 equipada amb un ripper del model FL14; el motor d'aquesta pala carregadora portava també components de la Fiat FL14:
Quan s'havia buidat la terra uns quants pisos hi apareixia el mantell freàtic o les aigües subterrànies:
En el proper article ens endinsarem en la construcció de naus que acollia la maquinària i l'argila garbellada i molta per ser servida als clients.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada