El matí d'un diumenge de primavera de l'any 1958 els barcelonins que passejaven pels carrers principals de l'elegant i distingit barri de l'Eixample per assistir a l'ofici religiós, comprar el tortell i la premsa -els diaris que es llegien en aquells anys a Barcelona eren La Vanguardia, El Correo Catalán i l'edició vespertina de El Noticiero Universal- i compartir el dinar familiar, es sorprengueren en veure passar una filera de cotxes antics que marxaven cap a Sitges per les costes del Garraf. Aquell dia nasqué el Ral·li de Barcelona-Sitges consagrat als cotxes d'època.
Aquella iniciativa es repetí l'any següent i s'ha celebrat ininterrompudament d'aleshores ençà. Pels vols del mes de març, quan l'hivern ens abandona i la primavera arriba acompanyada amb el vol de les primeres orenetes, la plaça de Sant Jaume de Barcelona que acull dues de les institucions principals del país, el Palau de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, s'omple de cotxes clàssics. Els vehicles participants en aquest esdeveniment que organitza el Foment de Turisme de Sitges són matriculats abans de l'any 1924. També s'exigeix que els participants s'abillin com es feia aleshores.
Enguany s'escau la cinquanta-setena edició del Ral·li de Sitges, activitat patrocinada pel constructor alemany Audi. Ahir dissabte els cotxes foren exposats a l'Illa Diagonal de Barcelona. I avui diumenge, el gran dia, són exposats a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, pas previ per marxar en filera i disciplinadament cap a Sitges per l'autovia de Castelldefels i les costes del Garraf.
En aquesta edició hi ha participat en Fèlix, acompanyat de son pare Marc. En Fèlix emprovant-se la roba que ha portat per aquesta ocasió:
En Fèlix estintolat al parafang d'un Citroen Torpedo, propietat del senyor Josep Ferraz, aparcat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. Darrera, la porta principal del Palau de la Generalitat de Catalunya, una de les institucions polítiques més antigues d'Europa fundada l'any 1359:
I, aquest cop, dret en un estrep del Citroen:
El Citroen encarat a la façana de l'Ajuntament de Barcelona; i en Fèlix amb la mateixa actitud davant del fotògraf:
Al volant de l'auto. Encara ha de menjar moltes farinetes i créixer abans de tenir el permís de conduir:
En Marc, amb la vestimenta d'època, i son germà Eduard:
En Fèlix acompanyat de son oncle Eduard:
El senyor Josep Ferraz, amo del Citroen, acompanyat de la seva néta Laia, i també d'en Marc i d'en Fèlix, pare i fill, esperant l'ordre d'arrencar i marxar cap a Sitges:
Els ocupants del Citroen a punt de marxa:
En Marc i en Fèlix asseguts al seient posterior de l'auto. El neguit del moment previ a posar rumb a Sitges:
El viatge s'ha desenvolupat en la més absoluta normalitat. El temps ha acompanyat. Travessada la ciutat de Barcelona els vehicles han enfilat l'autovia de Castelldefels i després s'han endinsat a la carretera serpentejant de les Costes del Garraf fins a completar el trajecte a la platja de la Fragata de Sitges, punt d'arribada. Després els participants han fruït d'un dinar deliciós.
En Fèlix ha guanyat en aquesta edició el premi a l'elegància infantil. Moment del lliurament del premi, amb un certificat acreditatiu que ha recollit la Laia Ferraz Jordi; en Fèlix, obsequiat amb una bossa plena de Lacasitus, ha tingut, sens dubte, el millor regal que un vailet de sis anys pot desitjar:
La Laia Ferraz, amb el diploma a les mans, i en Fèlix Maluquer amb el seu tresor de Lacasitos:
Diploma expedit per la senyora Maria Marin Macaya que acredita el premi que ha guanyat en Fèlix:
De ben segur que aquesta experiència en Fèlix la recordarà al llarg de la seva vida. Una jornada inoblidable d'un esdeveniment que és, també, un record envers la indústria de l'automòbil de casa nostra, la qual jugà, en el seu moment, un paper de primera magnitud.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada