L'activitat del transport internacional, amb el munt de quilòmetres que els camions recorren al cap de l'any, requereix de la constant renovació de la flota. Són tractores que fàcilment superen el milió de quilòmetres en pocs anys, en un termini de quatre a sis anys. Superada la xifra del milió de quilòmetres l'eventualitat que les panes es produeixin, fins i tot sovintejades, augmenta d'una manera objectiva.
Per la raó exposada, cada any, Transports Corominas comprava una o dues tractores. Una inversió constant que li permetia de disposar dels vehicles més moderns que hi havia a cada moment en funció de les previsions de feina que calia atendre.
L'any 1996 compraren dues tractores, la primera, de la casa Renault amb una cabina que tenia una concepció i disseny revolucionàries. Un model que ha estat en catàleg fins fa poc temps. La tractora Renault de can Corominas amb el color blau clar i especialment concebuda per trajectes de llarga distància:
La segona tractora que comprà l'any 1996 Transports Corominas fou una tractora Man, una marca germànica apreciada per aquesta empresa per la qualitat i fiabilitat dels vehicles que produeix. Fotografies que el senyor Joan Corominas té d'aquesta tractora:
Dues de les tractores de la casa, el Man i el Iveco EuroStar que desaparegué abans d'hora per causa d'un accident. Aquesta comparativa permet de copsar el disseny gràcil i lleuger del Iveco front el disseny robust i pesat del Man. Dues concepcions i mentalitats d'entendre i concebre un vehicle pesant:
Uns quants semiremolcs que Transports Corominas tingué aquells anys:
En el proper article abordarem d'altres tractores que Transports Corominas posseí en la segona meitat dels anys 1990.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada