L'any 1939, acabat el conflicte bèl·lic, Autocars Maymí disposava de dos cotxes: l'Hispano Suiza i un Dodge Brothers adjudicat en compensació per la requisició del seu anterior vehicle. El segon Dodge atribuït, disposava de la mateixa matrícula i fou carrossat per en Sarquella de Banyoles.
La tardor de l'any 1939 un potentat de Tossa de Mar importà d'Anglaterra un xassís Morris. Aquest vehicle fou comprat d'ocasió per la família Maymí. Muntava una carrosseria construïda per en Gelada, d'Arbúcies, soci d'en Beulas. Llur matrícula era GI-6093. Fou destinat a reforçar la línia regular de Tossa de Mar a Lloret de Mar, serveis discrecionals i serveis de mercats els dijous a Llagostera. La poca potència del motor del Morris anglès provocava que a les costes no podés pas amb la seva ànima. Amb el temps, el motor original li fou substituït per un motor Dodge de benzina reconstruït i també se li muntà una segona carrosseria construïda per en Gelada. També féu els dilluns el trajecte fins a l'estació de tren de Portbou i els divendres arribava a l'estació de tren de Cervera de la Marenda.
El Morris equipat amb la primera carrosseria construïda per en Gelada:
El Morris amb la segona carrosseria, feta també per en Gelada:
Cap a l'any 1967 aquest cotxe, que equipava un motor dièsel Barreiros, fou comprat per l'Agustí Brugués i Olivet, de Besalú. Al cap d'un mesos l'esgavellà. Part posterior del Morris, amb la segona carrosseria d'en Gelada, retratat a Besalú:
El quart cotxe de la casa fou un Dodge comprat l'any 1950. Llur matrícula provisional era GI-16 i la definitiva GI-7751. La carrosseria fou encarregada a en Gelada d'Arbúcies. Apuntem que Autocars Olivet de Besalú comprà també l'any 1950 un xassís Austin que carrossà l'Ayats d'Arbúcies i li correspongué la matrícula GI-7746. Aquest vehicle féu la línia regular de Tossa de Mar a Lloret de Mar i serveis discrecionals.
El Dodge equipat amb llur primera carrosseria contruïda per en Gelada:
El senyor Francesc Moré i Ferrer assegut dins l'autocar Dodge:
L'autocar Dodge aturat per assistir les víctimes d'un accident d'un cotxe que bolcà:
Al cap d'uns anys el Dodge fou tornat a carrossar per en Beulas d'Arbúcies. També se li acoblà un motor Barreiros dièsel i un diferencial Dodge. Aquest vehicle, retratat davant de l'Hotel Windsor de Tossa de Mar, un cop carrossat de nou fou estrenat per en Manuel Fàbregas i Gotarra, nascut a Tossa de Mar el 2 de desembre de 1931, féu el servei militar a Cadis, a marina, i obtingué el permís de conduir de primera el 19 de novembre de 1954:
La primera carrosseria del Dodge construïda per en Gelada fou venuda a Lleida i acoblada a un autocar amb matrícula L-3769 que feia la línia regular de Cervera-Albi-Vinaixa. En Miquel Ferrer enmig del Dodge amb la seva segona carrosseria de Can Beulas, i del cotxe que heretà la primera carrrosseria construïda per en Gelada:
Interior del Dodge amb la segona carrosseria:
Estat que presentava la Costa Brava aquells anys, un paradís verge:
En el proper article abordarem els vehicles que tingué la casa en els anys 1950.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada