En Joan Vallcorba i Pomier, fill d'en Jaume Vallcorba i Matas, va néixer enmig de camions, els de casa seva dedicats a transports generals. Transports Vallcorba tancava els camions al pati de la casa familiar de la Carretera de Sant Llorenç 4, a Sant Feliu de Codines.
Els records d'infantesa deixen una petja inesborrable. Poc temps després de néixer en Joan Vallcorba, el seu pare comprà un Ford Thames Trader carrossat amb una caixa de fusta per transports generals, de segona mà, al Garatge Baulenas de Granollers. Per aquest motiu en Joan, de ben menut, es familiaritzà amb els camions que associava a un element més de casa.
Els records d'infantesa deixen una petja inesborrable. Poc temps després de néixer en Joan Vallcorba, el seu pare comprà un Ford Thames Trader carrossat amb una caixa de fusta per transports generals, de segona mà, al Garatge Baulenas de Granollers. Per aquest motiu en Joan, de ben menut, es familiaritzà amb els camions que associava a un element més de casa.
Un dels primers records que serva en Joan Vallcorba és el Ford Thames Trader del seu pare. El camió retratat davant de la casa familiar a Sant Feliu de Codines:
L'any 1973, quan en Joan tenia deu anys i el seu pare va desempallegar-se del Ford per vell, que va anar dretament al desballestament, tot van ser llàgrimes i tristesa per en Joan. La seva infantesa estava lligada al Ford Thames Trader que conduïa en Vicenç Carreras. El contacte i proximitat amb els camions van despertar-li l'interès per la mecànica i el món del transport. Ens referim al transport prestat per empreses familiars, una època d'aquest sector en extinció.
Professionalment en Joan Vallcorba va treballar de mecànic. Tenia l'establiment al local de la casa familiar de la Carretera de Sant Llorenç 4 on son pare havia tingut un comerç de productes d'alimentació, un colmado. També treballà de transportista.
El camió més significat de Transports Vallcorba fou el Ford abandonat per l'exèrcit republicà a Caldes de Montbui i que el seu avi recuperà per reprendre l'activitat de transportista. El Ford a Riells l'any 1941; al davant, assegut damunt del parafang, en Jaume Vallcorba i Roca; la Carme Pomier treu el cap per la finestra de la cabina del camió:
Professionalment en Joan Vallcorba va treballar de mecànic. Tenia l'establiment al local de la casa familiar de la Carretera de Sant Llorenç 4 on son pare havia tingut un comerç de productes d'alimentació, un colmado. També treballà de transportista.
El camió més significat de Transports Vallcorba fou el Ford abandonat per l'exèrcit republicà a Caldes de Montbui i que el seu avi recuperà per reprendre l'activitat de transportista. El Ford a Riells l'any 1941; al davant, assegut damunt del parafang, en Jaume Vallcorba i Roca; la Carme Pomier treu el cap per la finestra de la cabina del camió:
En Joan Vallcorba se li presentà l'oportunitat de recuperar un Ford de quatre cilindres com el que havien tingut a casa. Solament se'n conservava la cabina, completament desfeta per l'exposició a sol i serena. Enmig del motor hi havia crescut un arbre. Una pura ruïna. Aquest camió procedia del cantó del Bages. Un cop donat de baixa, l'havien mutilat tallant-li el xassís per aprofitar la part posterior, amb la caixa, per remolc agrícola.
Després d'esmerçar-hi moltes hores en Joan Vallcorba ha sanejat completament la xapa podrida. El Ford presenta un bon estat. Ha soldat un xassís d'un camió Ebro a la cabina del Ford, un acoblament precís per compartir Ford i Ebro idèntics xassissos. En Joan Vallcorba davant del seu camió; al costat, en Xavier Castells:
Caixa de fusta damunt del xassís Ebro que amb paciència i coneixements construeix a poc a poc en Joan Vallcorba:
Interior del camió. Conservava els rellotges del tablier, el volant i palanques. Els seients són recuperats d'un auto modern:
Per fidelitat al Ford de casa, és voluntat d'en Joan Vallcorba d'instal·lar-li aquest gasogen que ha fabricat aprofitant uns bidons:
Una altre de les peces recuperades per en Joan Vallcorba és aquesta furgoneta DKW Auto Unión d'un carnisser de Sant Feliu de Codines, en Jaume Puigdomènech. Un cop jubilat, el senyor Puigdomènech va deixar la DKW Auto Union al pati de casa seva. Quan va recuperar-la en Joan, va fer-se un fart de canviar peces podrides. Una feina titànica recompensada amb un resultat excel·lent:
Detall de l'interior d'aquesta furgoneta, concebuda amb una simplicitat admirable, reflex de l'escassetat de mitjans d'aquells anys:
El motor d'aquesta furgoneta, d'una gran senzillesa:
Placa de la marca DKW Auto Union-Imosa, de fabricació espanyola i d'una qualitat deficient:
Un bell Fiat que el senyor Vallcorba comprà a un col·leccionista de Mollet del Vallès:
Dos autos més que integren la col·lecció del senyor Vallcorba:
Un Citroen Stromberg que el senyor Vallcorba ha retornat a l'esplendor propi d'aquest model després de treballar-hi de valent:
El camió Mercedes Benz equipat amb una cisterna amb què en Joan Vallcorba reparteix gasoil per calefacció a les cases particulars. El seu pare, desempallegat dels camions, va fer aquesta activitat repartint gasoil a domicili usant uns bidons que traginava amb unes furgonetes Mercedes Benz:
Un Nissan Ebro comprat usat a en Molina, un compravenda de camions de Vilalba, amb què repartia gasoli a domicili:
Agraïm al senyor Joan Vallcorba que ens hagi ensenyat la seva col·lecció de vehicles, particularment del camió Ford de quatre cilindres i la furgoneta DKW Auto Unión produïda per Imosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada