Sobre un camió Opel Blitz comprat pel senyor Pere Padrosa en un desballestament de San Martin de la Vega, a prop de Madrid, on hi anaven a espetegar i encara hi van a espetegar la major part dels vehicles procedents de les administracions públiques -els ministeris de l'estat, ajuntaments, diputacions-, organismes i ens públics diversos, es va fer una profunda transformació per muntar-l'hi una grua.
En aquells anys, hi havia una fal·lera per disposar de vehicles per treballar. I la producció espanyola de camions -menys encara els vehicles especials- no cobria pas la demanda existent, sense que fos plausible de recórrer a la importació. L'aprofitament de vehicles dipositats als desballestaments procedents dels parcs mòbils públics era una alternativa satisfactòria i general.
Per destinar-la a la finalitat proposada, l'Opel Blitz se li va acoblar un tercer eix acerbi, uns pesos a la part davantera com a contrapès, una grua i un nou motor dièsel marca Ebro fabricat per Motor Ibérica SA. Atès que el xofer que la menava se'n deia Cirilo, la màquina va ser batejada com la cirila, motiu que va fer fortuna, estenent-se ràpidament i havent-se conservat fins els nostres dies. La Cirila fotografiada als anys 1960:
En aquells anys, hi havia una fal·lera per disposar de vehicles per treballar. I la producció espanyola de camions -menys encara els vehicles especials- no cobria pas la demanda existent, sense que fos plausible de recórrer a la importació. L'aprofitament de vehicles dipositats als desballestaments procedents dels parcs mòbils públics era una alternativa satisfactòria i general.
Per destinar-la a la finalitat proposada, l'Opel Blitz se li va acoblar un tercer eix acerbi, uns pesos a la part davantera com a contrapès, una grua i un nou motor dièsel marca Ebro fabricat per Motor Ibérica SA. Atès que el xofer que la menava se'n deia Cirilo, la màquina va ser batejada com la cirila, motiu que va fer fortuna, estenent-se ràpidament i havent-se conservat fins els nostres dies. La Cirila fotografiada als anys 1960:
La cirila treballant a l'estació del tren del Voló, a la comarca del Rosselló:
Fotografies de l'estat actual de la cirila, que conserva el senyor Padrosa, un cop restaurada i amb plena capacitat i ús per atendre serveis:
La cirila fotografiada en un treball executat a l'edifici que acull el Consell Comarca de l'Alt Empordà, a Figueres, on la seva poca alçada és un avantatge òptim per accedir dins de les dependències públiques:
Aquesta petita i eficaç grua per treballs concrets contrasta amb les auto-grues de gran tonatge que integren la flota de Grues Padrosa. N'és un exemple aquesta auto-grua fotografiada en les tasques de redreçament d'un dúmper de grans dimensions que treballava en una pedrera completament bolcat:
Grues Padrosa també disposa d'una moderna flota de tractores amb semiremolcs i gòndoles de tota mena i condició, aptes per a qualsevol servei, per específic que sigui:
En el proper article, ens endinsarem en algunes de les tractores que Transports Padrosa SA ha tingut aquests darrers anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada