Pegaso 6035, fotografiat el 21 de maig de 1993, que feia la línia regular de Barcelona a Molins de Rei:
Dos Pegasos 6035 retratats el 31 de març de 1994 que cobrien les línies de Barcelona a Molins de Rei i a Torrelles del Llobregat:
Els dos autobusos arreplegats al barri de Collblanc de l'Hospitalet del Llobregat, la segona ciutat amb més població de Catalunya, l'octubre de 1994:
Pegaso 5023 amb carrosseria Castrosua de l'empresa Casas de Mataró, que cobria la línia de Barcelona-Mataró per la carretera Nacional II, fotografiat l'any 1994 a la cotxera de l'empresa. Una carrosseria molt semblant a la del Monotral 6038:
Un Pegaso 5023 de l'empresa Authosa, amb carrosseria Unicar U-75, arreplegat al barri d'Horta l'any 1993:
Pegaso 5023 carrossat per Hugas, també de l'empresa Authosa, que circulava a la línia d'Horta-Passeig de Sant Gervasi de Cassoles, retratat a Horta el 13 de novembre de 1994:
Pegaso 5023 amb carrosseria Unicar Arosa, que cobria la línia d'Horta a Sant Gervasi, dos barris de la part alta de la ciutat de Barcelona, arreplegat a Horta l'any 1994:
Mercedes Benz 0305, alemany autèntic, arreplegat a Calafell el 2 de maig de 1997. Fou de l'empresa Ustra de Hannover i circulava entre Segur de Calafell i Calafell. Descobrir-lo fou una gran sorpresa per en Xavier:
Aquest autobús, de l'Ajuntament de Calafell, retratat el 13 de setembre de 1998:
Amb aquestes fotografies que en Xavier Maraña ha tingut la gentilesa de difondre en aquest bloc, generositat que agraïm profundament, recuperem un bocinet de la història de transport del país.
Hola Xavier,
ResponEliminaSóc en Joan Alberich, professor del Departament Geografia de la Universitat Rovira i Virgili i entre els meus interessos no acadèmics hi ha els ferrocarrils.
T’escric per aquest mitjà perquè no he trobat cap adreça de correu electrònic.
En primer lloc, moltes felicitats pel teu magnífic blog. T’escric en relació a les magnífiques imatges de la construcció dels diferents embassaments de la Noguera Ribagorçana per l’ENHER. En concret, estic molt interessat en les imatges sobre la maquinària usada en aquestes obres i, especialment, en les que es veuen els petits ferrocarrils portàtil usats i les locomotores que s’hi utilitzaren. Sabem que una de les de vapor fou fabricada per la firma alemanya Maffei (potser adquirida de segona mà a l’empresa Riegos del Alto Aragón), però per confirmar-ne la identitat seria interessant poder disposar de la imatge amb una millor resolució i poder veure què diu la placa que figura al lateral de la cabina. En disposes d’alguna còpia millor o saps on es pot trobar? Igualment, qualsevol informació addicional serà molt benvinguda. Esperant la teva resposta, rep una cordial salutació.
Joan: et facilito el meu correu electrònic: xmaluquer@yahoo.es. Envia'm si us plau un correu per donar-te les dades que necessites. Cordialment.
ResponElimina