Els models d'autobusos Pegaso Monotral 6035 i 6035A foren uns autobastidors o cotxes d'estructura monocasc en virtut dels quals els xassissos i les carrosseries formen una estructura autoportant, que construí a Mataró el carrosser Jorsa-Monotral. La major part de les carrosseries foren construïdes per Hugas i Noge, dos carrossers catalans. Les carrosseries de la sèrie 3000 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) foren produïdes per Hugas i a partir de la sèrie 3200, que correspon a les darreres unitats, foren construïdes per Noge.
L'any 1965 TMB rebé un primer prototipus d'autobús Pegaso 6035, el qual fou numerat el 1.901. L'any següent ENASA lliurà els primers autobusos Pegaso 6035 de sèrie, lliurament que es perllongà fins l'any 1979. Els primers vehicles muntaven un canvi de marxes Wilson semiautomàtic RV-38. Devers l'any 1977 alguns Pegasos 6035 foren recarrossars per Noge, motiu pel qual muntaren una graella diferent a la d'origen.
A principis dels anys 1990 en Xavier Maraña, que ens ha facilitat les dades anteriors, retratà uns quants autobusos Pegaso Monotral 6035 i 6035A, els quals muntaven el motor 9101 que rendia cent setanta i cent vuitanta-cinc cavalls de potència. En els propers dos articles us oferim alguns d'aquests cotxes de Transports Metropolitans de Barcelona que en Xavier fotografià.
Cotxe número 2.187: Pegaso Monotral 6035 carrossat per Hugas l'any 1967 i retratat a la cotxera de Ponent el 31 d'octubre de 1993:
Cotxe núm. 2.732: Pegaso Monotral 6035 carrossat per Noge l'any 1976 i retratat a la parada final de la línia 31 al barri de Canyelles de Barcelona:
Cotxe número 2.366: Pegaso Monotral 6035 matriculat l'any 1968, amb carrosseria Hugas, retratat ala cotxera del Triangle el 27 de gener de 2008:
Cotxe número 3.036: Pegaso Monotral 6035A, amb carrosseria Hugas, matriculat l'any 1967 i retratat a la cotxera del Triangle el 20 de març de 2011, restaurat tal com era d'origen:
Cotxe número 3.055: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1968 amb carrosseria Hugas i recarrossat any més tard per Noge, fotografiat al Passeig Nacional de Barcelona el 16 de setembre de 2006:
Cotxe número 3.055: Pegaso Monotral 6035A amb carrosseria d'origen Hugas transformada per Noge, al costat d'un autobús Mercedes Benz 405G carrossat per Unicar, retratats a la cotxetra de la Zona Franca el 16 de desembre de 2006, dia que foren retirats del servei els autobusos de pis alt:
Cotxe número 3055: Pegaso Monotral, carrossat per Hugas i transformat anys més tard per Noge, matriculat l'any 1968 i fotografiat a la cotxera de la Universitat Autònoma de Barcelona el 1 de desembre de 2005:
Cotxe número 3.055: Pegaso Monotral 6035A retratat a l'avinguda de la Reina Maria Cristina de Barcelona el dia 31 de maig de 2014:
Cotxe 3.216: Pegaso Monotral 6035A matriculat l'any 1975 i carrossat per Noge, retratat a la Travessera de les Corts de Barcelona el dia 3 de novembre de 1994:
Cotxe número 3.221: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1975 i carrosssat per Noge, retratat al barri del Besòs el 29 de març de 1994:
Cotxe número 3.225: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1975 amb carrosseria Noge, fotografiat a la cotxera de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, el dia 3 de febrer de 1994:
Completament desballestat, aquest cotxe proveïa de peces i recanvis a d'altres cotxes que encara eren aleshores en actiu dins del campus d'aquella Universitat.
Cotxe número 3.226: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1975 i carrossat per Noge, fotografiat a la cotxera de Llevant el 26 de març de 1995:
Cotxe número 3.232: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1975 i amb carrosseria Noge, fotografiat al barri del Besòs el 21 d'abril de 1994:
Cotxe número 3.256: Pegaso Monotral 6035A, matriculat l'any 1979 i carrossat per Noge, retratat el 28 de juny de 1995 al barri Besòs de Barcelona:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada