Després del dinar i d'una dilatada sobretaula, ideal per reposar i fer la digestió, uns quants amics visitarem les instal·lacions que en Ramon Camprubí té als afores de Torelló, on hi tanca la tractora Scania i hi ha guardat un camionet Avia de l'autoescola Freser. De dreta a esquerra: en Ramon Camprubí, en Joan Brugués, en Xavier Pujol, en Pere Liu, en Josep Salarich, en Claudi Herguido, l'Eloi, en Fernando i en Toni Ceballos:
L'Avia de l'autoescola Freser:
Un dels puntal de l'encontre de camions clàssics és l'empresa Transports Arimany Piella de Manlleu. En cada edició, posa a l'abast de l'organització, els afeccionats al tren de Torelló i altres pobles de la vall del Ges, un camió amb una góndola per transportar els vehicles exposats procedents dels pobles propers i que per circumstancies diverses no poden pas circular per la carretera. La causa d'aquest impediment és sovint la falta del compliment dels requisits administratius (legalització de la restauració portada a cap, inspecció tècnica de vehicles en vigor, assegurances i tributs, etc). En aquesta edició, en Toni Arimany facilità aquesta tactora Scania equipada amb un potent motor de vuit cilindres, que arrossegava una góndola:
La góndola de Transports Arimany Piella carregada amb tres camions que marxaven cap a Sant Joan de les Abadesses. Dos Fords amb llurs caixes de fusta que foren de l'empresa Tallers Casals SA de Ripoll, i un camionet ben petit de la casa italiana Alfa, propietat del senyor Joan Moreno, constructor d'obres. Era l'hora dels adéus, del comiat i tancament d'aquest encontre:
D'esquerra a dreta: en Francesc Parramon, l'Antoni Arimany Piella, l'amo dels dos camions Ford que foren de Talleres Casals SA (TACSA), el senyor Musachs, en Joan Moreno, propietari del camionet italià Alfa i en Xavier Castells i Quintana:
El Nazar B de Transports Castells de Barcelona fou, sens dubte, una de les atraccions principals d'aquesta tercera edició de la trobada de camions clàssics de Sant Vicenç de Torelló:
Excel·lent restauració executada pel senyor Castells:
Perfil d'aquest camió, un disseny insòlit, la cabina del qual, un treball finíssim, fou feta per un planxista de Manlleu, en Juanhuix:
De dreta a esquerra: en Francesc Parramon, en Xavier Castells, en Carles Amils i en Pere Sala:
També cal agrair la col·laboració que en aquest encontre presta ARCA (Associació per la recuperació i conservació autobusos) de Sabadell. Posa un autobús, distint en cada edició, que fa la ruta entre el pavelló municipal d'esports de Sant Vicenç de Torelló i l'estació del tren de Torelló. Molts afeccionats als trens i maquetisme ferroviari es desplacen en el tren de la línia de Barcelona a Ripoll, que té una estació a Torelló:
En aquesta ocasió el vehicle que posà ARCA fou un Pegaso 5062/A, equipat amb un motor de cent vint-i-cinc cavalls de potència i carrossat per Unicar; matriculat l'any 1976, formà part de la flota de l'empresa Transports Urbans d'Igualada. Donat de baixa l'any 2007, anà a parar a ARCA:
La tercera edició de l'encontre de camions clàssics de Sant Vicenç de Torelló, que adopta un format estès a la resta de països europeus que combina exposicions de maquetisme ferroviari amb camions clàssics, dues aficions que segons que sembla estan agermanades, ens ha deixat una sensació agredolça. Hi han comparegut molts afeccionats. Però els nombre de vehicles exposats, a desgrat dels esforços fets pels promotors, ha minvat considerablement. I aquesta reducció de vehicles, atenent a l'afició que a casa nostra el món del motor suscita, incloent-hi també els camions i els autocars, no s'acaba de comprendre. Particularment la poca participació de vehicles clàssics dels pobles propers a Sant Vicenç de Torelló.
Potser cal repensar la trobada de camions clàssics de Sant Vicenç de Torelló i plantejar trobades itinerants arreu de Catalunya. En pobles on hi hagi vehicles disponibles i l'afició local manifesti interès per portar a terme la trobada. Aquesta proposta, que es formula com a reflexió i a títol individual, ja l'apliquen amb èxit de vehicles participants i assistència de públic la trobada anyal que el fòrum Camionesclásicos celebra arreu de l'estat espanyol. Al capdavall, es pot comprendre que després de tres edicions en el mateix indret, hi hagi una certa lassitud. Però en un país com Catalunya hi ha plena capacitat per celebrar, amb gran participació de públic i vehicles exposats, una trobada d'aquesta mena. Ara que s'ha engegat aquesta trobada, amb tres edicions, no podem pas parar-la.
Aquest espai agraeix vivament l'afany dels organitzadors de l'encontre, els amos que hi han exposat llurs vehicles i els afeccionats que l'han visitada -tant en aquesta edició com en les dues anteriors-, la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i els cossos de les policies locals i de protecció civil que s'han implicat també en el projecte. I creiem que cal valorar si, per consolidar aquesta mena d'encontres, convé fer-lo en un lloc distint en cada edició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada