TRANSPORTS PADROSA SA fou capdavantera en disposar de grues pròpies,
creant una divisió específica amb vehicles, maquinària i personal
especialitzat. Tenir grues pròpies va sorgir arran del treball de
recollida a l'estació del ferrocarril del Voló (Vallespir) dels tractors
txecoslovacs Zeta i llur transport i distribució arreu de l'estat
espanyol per encàrrec de l'empresa madrilenya Montalban SA.
No
hi havia maquinària adequada ni personal especialitzat per transbordar
els tractors Zeta dels vagons fins els camions. En un viatge a Madrid,
van observar els serveis i utilitat d'un camió grua i van adonar-se de
la seva aplicació en alguns dels transports especials que atenia
TRANSPORTS PADROSA SA.
El primer camió grua de TRANSPORTS
PADROSA SA va ser un xassís Opel Blitz, conegut pels treballadors com "La Cirila", convenientment adaptat amb una
ploma o braç. Tenia una
capacitat de tres mil quilos que podia augmentar mitjançant l'ús de
contrapesos. La primera grua de Can Padrosa, l'Opel Blitz:
Les següents grues foren construïdes artesanalment pels Tallers Novellón, de Figueres. Una de les primeres grues produïdes pels Tallers Novellón, per encàrrec de Can Padrosa:
Les següents grues foren construïdes artesanalment pels Tallers Novellón, de Figueres. Una de les primeres grues produïdes pels Tallers Novellón, per encàrrec de Can Padrosa:
Els primers serveis de la grua Opel Blitz a l'estació del ferrocarril del Voló va tenir entrebancs, impediments i dificultats dels duaners francesos que recelaven que aquesta grua podés entrar i treballar al Vallespir. La "Cirila" fotografiada a l'estació del Voló:
Al cap de poc temps es va generalitzar l'ús de les grues per serveis de tota mena: transport de materials, transbord de mercaderies, execució d'obres públiques, atenció a accidents de circulació, instal·lació de maquinària i utillatges. Un camió amb grua, de Can Padrosa, fotografiat en una actuació:
Dues grues de l'empresa Padrosa:
Una grua de Can Padrosa actuant en un accident d'un camió bolcat:
Una grua al riu Ritort, al seu pas per Camprodon (Ripollès):
Al cap de poc temps es va generalitzar l'ús de les grues per serveis de tota mena: transport de materials, transbord de mercaderies, execució d'obres públiques, atenció a accidents de circulació, instal·lació de maquinària i utillatges. Un camió amb grua, de Can Padrosa, fotografiat en una actuació:
Dues grues de l'empresa Padrosa:
Una grua de Can Padrosa actuant en un accident d'un camió bolcat:
Una grua al riu Ritort, al seu pas per Camprodon (Ripollès):
Una grua de TRANSPORTS PADROSA SA va instal·lar el Cadillac a l'interior del museu Dalí de Figueres. També va muntar la llosa de pedra que cobreix la tomba del pintor Dalí, sota la cúpula d'aquest museu de Figueres. Mostra del servei de grua de quaranta tones i transport combinat:
Fotografies de grues i camions de l'empresa GRUES PADROSA de Figueres:
Una colla de treballadors de l'empresa:
En la propera crònica abordarem les conseqüències de l'ingrés de l'estat espanyol a la Comunitat Econòmica Europea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada