Hi ha un transport ben especial que va atendre en Pere Padrosa i Simon, el 23 de juny de 1939, tot just acabada la Guerra Civil, que mereix llur narració en aquesta crònica.
Acompanyat de l'Arturo Soldevila, l'Arturo carnisser, com era conegut, un personatge molt popular a Figueres aquells anys, titular d'una carnisseria al carrer Nou, van marxar amb un camió per recollir uns braus per torejar a la primera cursa de braus celebrada a Figueres després de la Guerra Civil.
Amb el camió van fer cap a una finca del poble de Terrones, a la província de Salamanca, on van carregar-hi sis toros. Aquest transport van fer-lo amb el camió nou el xassís del qual en Pere Padrosa havia comprat conjuntament amb els seus amics Cañet i Serra. Van arribar a Figueres el dia 29 de juny, el dia programat per la cursa de braus.
Sobre aquest xassís nou, havien muntat una cabina sense sense vidres i un motor procedent d'una màquina de batre de la casa Avellana, una important indústria de trilladores amb fàbrica als carrers de Colom i dels Fossos, que aquells anys també construïa gasògens.
L'any 1944, en Pere Padrosa i Simon va comprar per cinquanta mil pessetes una casa mig enrunada ubicada al carrer dels Fossos cantonada amb la Calçada dels Monjos. En aquell solar hi va bastir un nou edifici amb un gran garatge a la planta baixa, i l'habitatge per residir-hi a la primera planta. La construcció de la casa va costar-li cent quaranta mil pessetes. Garatge de la casa dels carrers dels Fossos:
L'any 1944, TRANSPORTS PADROSA SA disposava de dos camions nous: un Ford amb matrícula GI-6145 i un Austin amb matrícula GI-5265. Havia donat de baixa uns quants camions vells adquirits a les subhastes i a la Comissió Mixta de material extraviat.
L'any 1946, en Pere Padrosa tenia tres camions més: dos Austin amb matrícules GI-7346 i GI-7503, i un International GI-7478. Al cap d'uns anys, aquest camió International va ser transformat pel carrosser Torrent, de Figueres, en un autocar per traslladar els jugadors de l'equip de futbol de la Unió Esportiva Figueres en llurs desplaçaments. El cost de les despeses dels desplaçaments dels jugadors els assumia personalment el senyor Padrosa, fet que palesa la seva generositat.
Amb els camions que tenia en Pere Padrosa a la segona meitat dels anys 1940, podia atendre els encàrrecs de transport d'organismes públics i l'exèrcit i de particulars i empreses. Entre els clients principals que tenia aquells anys hi havia en Gusó de Vilanova de la Muga. Li traginava farratges -userda. civada, patates i palla. També transportava llambordes que s'extreien de les pedreres de Castellfollit de la Roca.
Aquells anys va assolir un altre servei prou important. El transport de mercaderies al campament militar de Sant Climent Sescebes. Primerament el transport del material per muntar els barracons i la construcció dels edificis. Posteriorment, acabat els edificis i instal·lacions del campament, transportava diàriament els llonguets de pa -en deien xuscos- pels soldats aquarterats. Aquests llonguets de pa s'elaboraven i panificaven als forns de la intendència militar, a la carretera de Roses, prop del rec del Mal Pas, a Figueres.
Turisme amb remolc usat pel transports de llonguets de pa (xuscos) des de la panificadora militar de Figueres fins al campament militar de Sant Climent Sescebes:
En aquell temps, en Pere Padrosa no conduïa pas camions atès que la feina a l'oficina concentrava la seva atenció i esforços. En la seva etapa de conductor havia recorregut diversos països europeus (França, Itàlia, Bèlgica i Alemanya).
Són els anys que amplia la seva activitat amb la concessió del servei de taxis de Figueres, que va mantenir força anys i va disposar fins a tres taxis amb conductors assalariats. També disposava d'un turisme propi.
Permís atorgat l'any 1947 per l'Ajuntament de Figueres que autoritzada al senyor Padrosa per exercir la professió de conductor d'autos de lloguer o taxis, a la Rambla:
En la propera crònica ens endinsarem en una faceta d'en Pere Padrosa i Simon. La Presidència de la Unió Esportiva Figueres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada