A partir dels anys 1990, TRANSPORTS PADROSA SA era una empresa molt vigorosa i reputada que disposava, aleshores, d'un parc de vuitanta tractores, dos-cents vint-i-cinc semiremolcs i vint-i-cinc grues de fins a cent quaranta tones. Tenia una plantilla de cent cinquanta persones adscrites a diferents departaments: transports internacionals, transports especials i grues de gran tonatge amb delegacions operatives de camions i grues a Barcelona, amb dotze persones, i a Olot, amb quatre persones. Transport especial d'una màquina de tren:
TRANSPORTS PADROSA SA va esdevenir aquells anys una de les principals empreses de transport de mercaderies a l'estat espanyol. També va obtenir el certificat de qualitat expedit per AENOR, organisme estatal que acredita les empreses, productes i serveis que assoleixen uns nivells de qualitat estàndard homologables a d'altres països.
Una tractora Pegaso de Can Padrosa amb llur semiremolc fotografiats a la plaça Roja de Moscou, en un dels primers viatges a l'antiga Unió de Repúbliques Socialistes Soviétiques, una foto històrica, no n'hi ha dubte:
Una tractora Pegaso de Can Padrosa amb llur semiremolc fotografiats a la plaça Roja de Moscou, en un dels primers viatges a l'antiga Unió de Repúbliques Socialistes Soviétiques, una foto històrica, no n'hi ha dubte:
Als anys 1990 es van instal·lar els dispositius que permetia la comunicació dels camions amb la base central de l'empresa via satèl·lit. La qual cosa permet un control immediat de tots els camions i llurs moviments arreu del món. La internalització de l'empresa assolida aquells anys va significar que cobrissin transports per tot Europa, des de l'Atlàntic fins a Turquia i Rússia. Un transport especial a càrrec d'aquesta empresa empordanesa:
Una de les normes de l'empresa és la renovació constant de la flota de camions. Els vehicles s'usen durant tres anys, i vençut aquest termini, es donen de baixa sent substituïts per nous camions. TRANSPORTS PADROSA SA considera que un camió nou en tres anys ja ha estat amortitzat. Aquest serveis permeten d'oferir una excel·lent relació qualitat-preu, més que no pas el creixement quantitatiu.
Un tractor d'arrossegar que havia servit en un aeroport i que el senyor Padrosa va comprar a un ferroveller de Sant Martin de la Vega, prop de Madrid:
Un tractor d'arrossegar que havia servit en un aeroport i que el senyor Padrosa va comprar a un ferroveller de Sant Martin de la Vega, prop de Madrid:
L'any 1994, la gerència de TRANSPORTS PADROSA SA era encarregada a en Pere Padrosa Simon, llur fill Pere Padrosa Puignau, i els dos néts, en Pere i en Xavier Padrosa Pierre.Vehicles que integren actualment la flota de l'empresa, fotografiats a la base de Llers:
Cal remarcar que en Pere Padrosa i Puignau és molt afeccionat a les antiguitats havent reunit una importantíssima col·lecció de màquines d'escriure i de cosir, de totes les èpoques, que a principis dels anys 1990 guardava al semisotan de casa llur.
Avui dia, aquesta importantíssima col·lecció de màquines d'escriure i de cosir, algunes de les quals són peces úniques, s'han aplegat i poden visitar-se al Museu de la Tècnica de l'Empordà, promogut per la Fundació Pere Padrosa Puignau i Margarita Pierre i Mallol, situat a l'antic garatge i residència particular de la família Padrosa, al carrer dels Fossos 12, de Figueres.
La casa dels carrer dels Fossos 12 va comprar-la en Pere Padrosa i Simon l'any 1944, mig enrunada, per tancar-hi els camions de l'empresa familiar de transports. L'any 2004 es va inaugurar la remodelació completa de l'edifici amb un canvi d'usos: d'edifici industrial a edifici cultural. Ubicada al centre de Figueres, contribueix a diversificar i augmentar l'important activitat cultural de la capital de l'Alt Empordà.
El Museu de la Tècnica de l'Empordà conté una mostra molt important, per la seva qualitat i quantitat, de màquines d'escriure i de cosir, rellotges, telèfons i estufes. Moltes peces són del segle XIX, de disseny curiós i funcionament arcaic i rudimentari avui dia però capdavanteres en el seu moment. Palesen l'evolució tècnica dels sistemes mecanogràfics i de costura. Constitueix un autèntic museu monogràfic, dels més importants del món en la seva especialitat.
Acabem aquests articles dedicats a l'empresa TRANSPORTS PADROSA SA, de Figueres, amb una referència a la nissaga dels Padrosa. Des de l'any 1802, tots els fills primogènits han estat batejats amb el nom de Pere, llevat d'en Baldiri Padrosa. En Pere Padrosa i Marich (1802), en Pere Padrosa i Batllori (1837), en Baldiri Padrosa i Darder (1878), en Pere Padrosa i Simon (1908), en Pere Padrosa Puignau (1934) i en Pere Padrosa i Pierre (1965). Aquestes sis generacions abasten dos cents anys.
Volem agrair a la família Padrosa l'extraordinària amabilitat amb que sempre ens han acollit a casa seva, fet que palesa la seva alta qualitat humana. Agraïment extensiu a en Josep Salarich i a en Joan Brugués i Prat, bons amics d'en Pere Padrosa i Puignau, els quals han contribuït a poder redactar aquests articles d'una de les empreses de transport catalanes més importants. De dreta a esquerra: en Pere Padrosa Pierre, en Pere Padrosa i Puignau, en Joan Brugués i Prat, en Josep Salarich, en Miquel Patinyo (darrera), en Joan Pujol i en Ramon Timoneda (darrera):
Acabem aquests articles dedicats a l'empresa TRANSPORTS PADROSA SA, de Figueres, amb una referència a la nissaga dels Padrosa. Des de l'any 1802, tots els fills primogènits han estat batejats amb el nom de Pere, llevat d'en Baldiri Padrosa. En Pere Padrosa i Marich (1802), en Pere Padrosa i Batllori (1837), en Baldiri Padrosa i Darder (1878), en Pere Padrosa i Simon (1908), en Pere Padrosa Puignau (1934) i en Pere Padrosa i Pierre (1965). Aquestes sis generacions abasten dos cents anys.
Volem agrair a la família Padrosa l'extraordinària amabilitat amb que sempre ens han acollit a casa seva, fet que palesa la seva alta qualitat humana. Agraïment extensiu a en Josep Salarich i a en Joan Brugués i Prat, bons amics d'en Pere Padrosa i Puignau, els quals han contribuït a poder redactar aquests articles d'una de les empreses de transport catalanes més importants. De dreta a esquerra: en Pere Padrosa Pierre, en Pere Padrosa i Puignau, en Joan Brugués i Prat, en Josep Salarich, en Miquel Patinyo (darrera), en Joan Pujol i en Ramon Timoneda (darrera):
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada